گفت‌وگو با زینب کرمی؛ نامزد عنوان بهتر‌ین دروازه‌بان فوتسال جهان

قرار نبود دروازه‌بان بشوم

گفت و گوی روزنامه جام جم با کاندیدای عنوان برترین بازیکن فوتسال جهان؛

حسین طیبی: این افتخار فردی نیست، ملی است

افتخار برای فوتسال پشت افتخار. بعد از آن‌که زینب کرمی دروازه‌بان تیم مس رفسنجان در بین ۱۰ کاندیدای بهترین بازیکن جهان قرار گرفت، حالا نوبت به حسین طیبی رسیده است.
کد خبر: ۱۳۰۱۱۱۹

روزنامه جام جم نوشت: کاپیتان تیم‌ملی که در این سال‌ها همیشه درخشیده، بین ۱۰ بازیکن برتر سال ۲۰۲۰ جهان قرار گرفته و حتی شانس این را دارد که بین سه نفر برگزیده باشد. او بعد از این افتخار گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم داشت.

 

 توضیح بده چطور انتخاب شدی؟

هر سال سایت فوتسال پلنت که معتبرترین سایت فوتسال جهان است و کارشناسان زیادی در آن فعالیت دارند، اقدام به انتخاب بهترین بازیکن سال می‌کنند. برای هر پست کاندیداهایی در نظر گرفته بودند که خداراشکر من هم انتخاب شدم و به جمع ۱۰ بازیکن برتر دنیا راه پیدا کردم.

 

 پس شانس این را داری که حتی بین سه گزینه نهایی باشی.

کارشناسان باید در این باره نظر بدهند. خوشحالم که بین ۱۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفتم ولی باید منتظر بمانم و ببینیم نتیجه نهایی چه خواهد شد. اگر بتوانم در بین سه نفر برگزیده باشم که برایم افتخار بزرگی است. البته من به آن به چشم افتخار برای کشورم نگاه می‌کنم نه افتخار فردی. همه ما ورزشکاران تلاش می‌کنیم پرچم ایران را بالا نگه داریم.

 

 حضور در بین ۱۰ فوتسالیست برتر جهان هم افتخار کمی نیست.

بله. این را خیلی‌ها به من گفتند ولی راستش را بگویم هیچ‌وقت دنبال این مسائل نبوده‌ام. همیشه بزرگترین هدفم این بوده که به زمین بروم و بتوانم برای تیمم بهترین عملکرد را داشته باشم. وقتی در تیم‌ملی باشم، هدف اول و آخرم شادی دل مردم ایران است.

 

 البته این افتخارها هم به هر حال می‌تواند یک‌جورهایی روی انگیزه بازیکنان اثرگذار باشد.

بله، چیزی که می‌گویید درست است ولی همان‌طور که گفتم من خیلی روی آن تمرکز نمی‌کنم. من خیلی در این سال‌ها زحمت کشیدم. همیشه تلاشم را در زمین کردم ولی راستش را بگویم رسیدن به جمع ۱۰ بازیکن برتر جهان یا حتی قهرمانی در اروپا، بزرگترین هدف من در زندگی ورزشی‌ام نیست. هدف‌های بزرگتری در سر دارم. قلبا دوست دارم با تیم‌ملی ایران به افتخارات بزرگتری برسم. این را هم می‌دانم که حضور در بین ۱۰ بازیکن برتر جهان فقط مسؤولیتم را سنگین‌تر می‌کند. می‌دانم توقعات همیشه بالا بوده. امیدوارم بتوانم جواب حمایت‌ها و زحمات طرفداران را بدهم.

 

 درباره آینده چه فکر می‌کنی؟

من و دیگر بازیکنان دلمان برای تیم ‌ملی فوتسال تنگ شده. امیدواریم هر چه زودتر این ویروس کرونا ریشه‌کن شود و دوباره بتوانیم دور هم جمع شویم. دوست داریم برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم. البته تیم‌های رقیب اردوهای خود را داشته‌اند. ما هم ان‌شاءا... بتوانیم کارمان را زود شروع کنیم و در نهایت نتایجی بگیریم که دل مردم شاد شود.

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها