ضد عفونی کردن در دوران همه گیری کروناویروس بیماران مبتلا به آسم را در معرض خطر قرار داده است.
کد خبر: ۱۳۰۱۰۷۸

به گزارش جام جم آنلاین از  ایسنا، گزارش های جدید نشان می دهد: افزایش استفاده از مواد ضد عفونی کننده توسط افراد مبتلا به آسم در طول همه گیری کروناویروس میتواند باعث تشدید بیماری در آنان شود.

در این بررسی محققان به مطالعه روی 795 بزرگسال مبتلا به آسم در ایالات متحده از ماه مه تا سپتامبر پرداختند و دریافتند که پس از شروع همه گیری نسبت افرادی که حداقل پنج بار در هفته از ضد عفونی کننده سطوح استفاده کرده اند 155 درصد افزایش یافته است.

در این بررسی مشخص شد پس از در نظر گرفتن سایر رفتارها و عوامل خطرزا، افزایش احتمال ابتلا به آسم کنترل نشده با استفاده بیشتر از انواع ضد عفونی کننده ها ارتباط دارد.

این مطالعه تایید نمی کند که افزایش دفعات استفاده از مواد ضدعفونی کننده باعث بروز آسم کنترل نشده می شود. با این وجود به گفته نویسندگان، افراد مبتلا به آسم ملزم به استفاده از پاک کننده های ایمن تری هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده به بیماران مبتلا به آسم توصیه کرده است که از فرد دیگری برای تمیز و ضد عفونی کردن سطوح کمک بگیرند و در مدت ضد عفونی کردن تا حد امکان در معرض این مواد قرار نگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها