گزارش جام جم از یکی از جذاب‌ترین شهرآوردهای سال‌های اخیر

تساوی تماشایی ، بدون تماشاچی

بـازی شهـرآورد تمام شد اما قطعا در ذهن‌ها باقی می‌ماند. کیفیت بازی عالی بود. طرفداران از دقیقه یک تا پایان وقت‌های تلف‌‌شده، هیجان داشتند و هیجان. این همان چیزی بود که طرفداران فوتبال می‌خواستندفوتبال زیبا و پرگل.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۸۹

نیمه اول

 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، بدون‌شک، ۲۵ دقیقه اول شهرآورد روز گذشته، یکی از جذاب‌ترین دقایق شروع دربی در تاریخ بود. استقلال کار را با اشتباه کمال کامیابی‌نیا و گلزنی ارسلان مطهری آغاز کرد. همه تصور کردند محمود فکری به سبک و سیاق بازی‌های گذشته با گلزنی‌ تیمش را عقب می‌کشد ولی انگار حتی فکری هم عوض شده بود.
 
او چند بار لب خط رفت و فریاد زد: «جلو بکشید.» استقلال در یکی از حملات خود نزدیک بود به پنالتی هم برسد. در صحنه‌ای ضربه نادری مدافع این تیم به دست مدافع قرمزها در محوطه جریمه خورد. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند پنالتی شده ولی اکثر کارشناسان به صورت آنلاین از این گفتند که تصمیم داور درست بود.
 
در ۲۵ دقیقه اول قطعا طرفداران پای تلویزیون، نتوانستند بنشینند و مدام خیز برمی‌داشتند. پرسپولیس بعد از گلی که خورد جلو کشید. چند بار دروازه استقلال را تهدید کرد که بی‌شک مهمترین آنها دو شوت احمد نوراللهی بود. استقلال هم کم و بیش روی ضد حملات، خطرناک ظاهر می‌شد. در اواسط نیمه فکری به خاطر خطای سیدجلال روی ارسلان مطهری فریاد زد که داور کارت زرد بدهد.
 
کرمانشاهی این کار را نکرد تا اعتراض سرمربی استقلال جدی‌تر شود و یک کارت بگیرد. اعتراض استقلالی‌ها روی صحنه خطای کمال روی مهدی‌پور هم ادامه داشت، به شکلی که یحیی واکنش نشان داد و از داور چهارم خواست نیمکت آبی‌ها را آرام کند.  نیمه‌اول با وجود آن‌که پربرخورد بود و موقعیت‌هایی هم داشت، در نهایت با همان یک گل به پایان رسید.
 

نیمه دوم

 
محمود فکری با تعویض خود در ابتدای نیمه دوم کاری کرد که گره از کار یحیی گل‌محمدی و تیمش باز شود. شیخ دیاباته ناآماده وارد زمین شد تا ارسلان مطهری به پست وینگر راست برود. با رفتن او به آن جناح، وریا غفوری به عقب رفت تا جای موسوی را بگیرد که از زمین بیرون رفته بود.
 
با این تغییر در ترکیب، عملا استقلال فکری فلج شد. ارسلان مطهری یک نیمه گیج و گنگ بود. شیخ دیاباته که اصلا نمی‌دانست باید چه کند چون آماده نبود. وریا غفوری هم که در نیمه اول به عنوان وینگر راست عالی بازی کرده بود، در پست دفاع چپ تبدیل به مهره‌‌ای ضعیف و ناکارآمد شد.
 
قرمزها که با یک استقلال گنگ روبه‌رو شدند خیلی زود با حرکت فوق‌العاده عبدی به گل رسیدند. در آن صحنه غلامی و نادری قاطی کردند و با یک استپ عبدی جا ماندند تا فوروارد قرمزها به‌راحت دروازه را باز کند. در ادامه نوراللهی دو موقعیت عالی را گل نکرد ولی امیری به اندازه او موقعیت خراب کن نبود و گل دوم را زد.
 
استقلال تا دقیقه ۹۲ واقعا ضعیف بازی کرد. بد بود و بی‌برنامه اما در‌نهایت روی استعداد ناب قائدی توانست گل دوم را بزند و نبازد. بی‌شک حالا فکری مدیون قائدی است؛بازیکنی که در زمین مثل جادوگر می‌ماند.
 

گل‌محمدی: حق‌مان برد بود

 
یحیی گل‌محمدی بعد از بازی دیروز و در حالی که کاملا مشخص بود از نتیجه به دست آمده به‌شدت ناراحت است، باز هم انتقادهای شدیدی را علیه هیات مدیره پرسپولیس بیان کرد:
 
از لحاظ فوتبالی و ایجاد موقعیت حقمان واقعا برد بود و می‌توانستیم بازی را حتی با اختلاف یک گل ببریم. اما در وقت اضافه نتوانستیم تمرکز داشته باشیم.
 
یک گل زودهنگام خوردیم  اما کنترل بازی بعد از دریافت گل دستمان بود، نیمه دوم توانستیم جبران کنیم و جلو بیفتیم. اما از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و می‌توانستیم در شش قدم هم گل بزنیم و خیلی عجیب بود.
آن لحظه که غلامی فوروارد ما را گرفت، داور می‌توانست مدافع استقلال را اخراج کند؛  این نظر من است و کارشناسان باید نظر دهند اما به جز آن مشکلی وجود نداشت.
 
اتفاقاتی که قبل از فینال آسیا رخ داد، برنامه‌ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند. صحبت‌های من در لفافه نیست. بازیکنان را به‌راحتی از دست دادیم و اراده‌ای که برای حفظ آنها نبود.
 
مدیرعامل آقای رسول‌پناه و هیات مدیره بازیکنان را یکی یکی با این توجیه‌ از دست دادند که رفتن بازیکنان مشکلی نیست، یک حرف مسخره. الان هم آقای رسول‌پناه رئیس هیأت‌مدیره است و به ریش ما می‌خندد.
 
دو روز به وزیر فرصت می‌دهیم تا تکلیف آدم‌های کوچک حاضر در هیات‌مدیره را مشخص کند، وگرنه تبعات اتفاقاتی که رخ خواهد داد، برعهده ایشان خواهد بود.
 
هواداران ما تا لحظه آخر منتظر پیروزی بودند، اما این اتفاق نیفتاد و شخصا از این اتفاق ناراحت هستم. خیلی دوست داشتیم برنده باشیم و از تک‌تک تماشاگران عذرخواهی می‌کنم. 
 

فکری:  تلاش بچه‌ها ستودنی بود

 
محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از تساوی تیمش، در نشست خبری بازی بیشتر در مورد قضاوت‌های داوری علیه استقلال در این فصل صحبت کرد. مهمترین صحبت‌های سرمربی استقلال به این شرح است: فکر کنم تماشاگران از این بازی راضی بودند. جا دارد از تک‌تک بچه‌ها تشکر کنم. یکسری اشکالات داشتیم که منجر به گل خوردن ما شد، اما تلاش آنها ستودنی بود که بازی را به تساوی بکشانند.
 
شاید ما می‌توانستیم برنده باشیم. در فوتبال اینطور نیست که تیمی که موقعیت بیشتر داشته باشد، برنده شود. فکر کنم بازیکنانم پس از این‌که گل اول را زدند، استرس گرفتند.
 
در بازی با فولاد نمی‌دانیم چی می‌شود که پنالتی می‌گیرند. در بازی نفت آبادان دست به توپ می‌خورد. بازی ماشین‌سازی پنالتی شده و به بازیکن ما کارت می‌دهند. در این بازی توپ می‌خورد به دست می‌گوید توپ خورده به دست. همه قوانین به ضرر تیم ماست. در بازی ذوب‌آهن هم آن اتفاقات.این بازی می‌گویند عارف غلامی باید اخراج شود؟ به چه دلیل عارف غلامی باید اخراج شود؟ سیدجلال حسینی نیمه اول و دوم باید کارت بگیرد ولی نمی‌دهند. نمی‌دانم چرا داورها علیه ما تصمیم می‌گیرند.از سمت پرسپولیسی‌ها بازیکنان ما را مسخره می‌کردند.
 
آیا این رفتار در شان باشگاه پرسپولیس بود؟ آقای گل‌محمدی این حرف‌ها را شنیدند؟ سر و صدایی که در نیمه دوم نیمکت آنها انجام داد در شان باشگاه پرسپولیس بود؟
 
بعد از بازی همه کارشناس می‌شوند و در حین مسابقه اگر بتوانید تشخیص بدهید چه تعویضی کنید و چه سیستمی استفاده کنید، خوب است. به نظرم اگر وظیفه خودشان را درست انجام بدهند، بهتر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها