در گزارش زیر سعی می‌کنیم تا به چند موضوعی که نشان می‌دهد باید دیسک و صفحه کلاچ خودرو تعویض شوند، اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، در هر بار فشار دادن کلاچ خودرو چند قطعه با هم درگیر شده تا بتوانند قدرت موتور را به چرخ انتقال دهند و باعث حرکت شما شوند.

باید به این نکته توجه کرد که سیستم کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویض و یا در حد امکان رگلاژ شود و این موضوع بستگی به نوع رانندگی شما دارد.

بیشتر رانندگان خانم، در ابتدای رانندگی، اکثر اوقات پای خود را بر روی کلاچ نگه می‌دارند و حتی در سرعت نیز پای خود را آهسته بر روی کلاچ گذاشته تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! همین موضوع باعث کمی درگیری صفحه کلاچ شده و در طولانی مدت شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ می‌کند.

از سوی دیگر، رانندگانی که در مسیر‌های برون شهری فعالیت دارند و ترافیکی پیش روی خود ندارند، ممکن است گاهی تا ۷۰ یا ۸۰ هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند. اگر با خودروی خود در شهر فعالیت می‌کنید، قطعا این میزان به دلیل ترمز و حرکت زیاد، نصف خواهد شد.

در اینجا سعی می‌کنیم تا به چند موضوعی که نشان می‌دهد باید دیسک و صفحه تعویض شوند اشاره می‌کنیم:

۱. یکی از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که خودرو را در دنده یک گذاشته و کلاچ را رها می‌کنیم موتور و اتاق خودرو به لرزه می‌افتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.

۲. شاید پیش آمده باشد که نزد تعمیرکاری رفته و از او خواسته باشید تا صفحه کلاچ شما را تست کند! او دوری با خودرو می‌زند و به شما می‌گوید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تعمیرکار چگونه این کار را می‌کند؟!
وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است.

۳. در سر بالایی نیمه شدید، اگر نیاز به تعویض دنده به شماره‌های سنگین زیاد مشهود بود، نشانه‌ای برای تعویض صفحه کلاچ است.

۴. شاید برای شما پیش آمده که پشت فرمان متوجه شوید، ماشین زیاد گاز می‌خورد، اما حرکت و شتاب خوبی ندارد!، باید دست به جیب شوید.

۵. گاه پیش می‌آید که دنده‌های خودرو، خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق می‌افتد. این مشکل در ترافیک‌های سنگین نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، بسته به نوع رانندگی می‌توان تمامی این ۵ مورد را زود یا دیرتر از حد استاندارد عمر مفید یک خودرو مشاهده کرد، اما تجربه در خودرو‌های ایرانی با ترافیک حال حاضر کمتر از ۴۵ هزار کیلومتر نیست. پس با یک رانندگی معقول و کم شتاب می‌توان تا ۷۰ هزار کیلومتر عمر کلاچ خود را افزایش دهیم. در حال حاضر دیسک و صفحه‌های چینی بازار را قبضه کرده‌اند. در حد امکان برای تعویض دیسک و صفحه از جنس مرغوب و تعمیر کار خوب و آشنا به کار استفاده کنید، چون با تعویض نشدن یک کاسه نمد در سیستم کلاچ خودرو شاید کلاچ شما ۲۰ هزار کیلومتر هم کار نکند!

منبع: خودروکار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها