شناسایی راه‌های قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود تا در عالمگیری کرونا کمی از نگرانی‌های شهروندان کاسته شود.
کد خبر: ۱۳۰۰۹۰۹

همان‌طور که می‌دانید ویروس کرونا از راه ریزقطرات، عطسه، سرفه و از یک انسان به انسان دیگر منتقل می‌شود، لذا لازم است شهروندان با رعایت نکات بهداشتی از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

در رستوران‌ها و مراکز تهیه غذای بیرون‌ بر، نکات بهداشتی باید هم از سوی مدیران و متصدیان این مراکز و هم از طرف مشتری‌ها رعایت شود.

مدیران و متصدیان و پرسنل شاغل در رستوران باید بهداشت فردی خود را از قبیل استفاده از روپوش و کلاه، ماسک، شست‌وشوی صحیح دست‌ها، ضدعفونی دست‌ها و داشتن کارت بهداشت رعایت کنند.

همچنین فاصله‌ گذاری اجتماعی بین شاغلان و پرهیز از چهره‌به‌چهره صحبت‌کردن و رعایت حداقل فاصله یک‌متر در حین کار را سرلوحه کار خود قرار دهند. تمام سطوح پس از استفاده باید شسته‌شده و سپس گندزدایی کامل شود.

تهویه آشپزخانه باید به صورتی باشد که هوای تازه از بیرون به داخل مکان بسته وارد شود تا هوای بسته در رستوران نمانده و در هر لحظه تهویه مطلوب در همه مکان‌های رستوران انجام شود. همچنین سرویس‌های بهداشتی باید به‌طور مستمر گندزدایی شوند.

بهتر است در همه‌گیری کرونا از پذیرش مشتری در رستوران خودداری شود و فروش به صورت اینترنتی و تلفنی انجام شود. اگر رستوران‌ها ناگزیر از پذیرش مشتری هستند در همه‌گیری کرونا به جهت رعایت فاصله‌گذاری از ۵۰درصد ظرفیت استفاده کنند.

استفاده از پیک به جهت خودداری از تجمع جلوی رستوران باید به صورت مناسب مدیریت شود. استفاده از پرداخت‌های آنلاین و اپ‌ها و کارت‌خوان‌ها برای پرداخت‌ها انجام شده و از پذیرش وجه نقد خودداری شود.

دمای غذا در حین مصرف نباید کمتر از ۶۵ درجه سانتیگراد باشد. در صورتی که غذا در حین مصرف دمای مناسبی نداشته باشد بهتر است پس از گرم‌کردن استفاده شود و تمام ظروف پس از شست‌وشو باید گندزدایی شوند.

تعداد بازدید : 26

مهندس رضا روحی - مسوول واحد بهداشت‌محیط مرکز بهداشت شمال تهران / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها