پرسپولیسی‌ها باید مراقب قائدی باشند

به‌نام خدا، گل!

روزنامه جام جم نوشت: دقایق شروع دربی را دوست داریم؛ چون اگر گل زودهنگامی ببینیم روند کل بازی از همان ابتدا تغییر می‌کند و هیجان و آدرنالین به سقف می‌چسبد.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۵۱
 
آخرین گل زودهنگام را مهدی قائدی زد؛ چه گلی هم بود. یک تونل باز شد از لای پای بشار رسن و بعد توپ با یک ضربه فنی و مورب رفت گوشه دروازه بیرانوند. توپ که گل شد همه پرسپولیسی‌ها داد زدند سر مهدی شیری؛ باز هم شیری!
در ۱۰ سال اخیر کلا گل زودهنگام زیاد نداشتیم  در دربی. فقط ۲ تا. یکی گل  امسال قائدی و یکی هم ۹ سال پیش که هادی نورزی در دقیقه ۷، از روی نقطه پنالتی دروازه هادی زرین ساعد را باز کرد. جام ولایت بود. نه کسی هادی زرین ساعد را به عنوان گلر استقلال یادش می‌آید و نه کسی یادش هست هادی کدام سمت زد پنالتی را. با این حال آن بازی دوستانه هم ۲بر۲ شد؛ مثل دربی آخر که گل زودهنگام داشت و ۲بر۲ شد. از ۱۷۸ گلی که در طول تاریخ شهرآوردها به ثمر رسیده، ۱۵ گل زیر دقیقه ۱۰ بوده و جالب  آن‌که برخلاف لقب پرسپولیسی‌ها که از قدیم به تیم هجومی ابتدای بازی معروف بودند، این استقلال بوده که ۱۰ بار در همان ابتدای بازی دروازه پرسپولیس را باز کرده!
معروف‌‌ترین گل زودهنگام، سریع‌ترین گل بود؛ گلی که باعث شد علی سامره از سال ۸۱ به «علی ۳۰ ثانیه» معروف شود. اما چرا ۳۰؟ آن گل که روی سوتی یحیی گل‌محمدی به ثمر رسید، در ثانیه ۵۰ زده شد!  سامره یک سال بعدش یک گل ساشا ایلیچی هم به خود ساشا ایلیچ زد. یک شوت سنگین از ۳۰ متری و در دقیقه ۸. البته قبل از آن‌که سامره دو گل زودهنگام در دربی‌ها بزند، تنها بازیکنی که زیر دقیقه ۱۰ دو بار در دربی‌ها گلزنی کرد، مهدی هاشمی‌نسب بود. دو گل در سال ۱۳۷۸، یکی دقیقه ۳ به پرویز برومند، یکی هم دقیقه ۸ به هادی طباطبایی. چه مدافع ترسناکی بود مهدی. ۲۱ سال گذشته و هنوز هم آخرین گل زودهنگام پرسپولیس در دیداری‌های رسمی دربی به نام هاشمی‌نسب است.  کسی چه می‌داند. شاید امروز نام مهدی قائدی هم برود کنار مهدی هاشمی‌نسب و علی سامره. پرسپولیسی‌ها ۱۰ دقیقه اول خیلی باید مراقب این مهاجم ریزنقش باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها