جام جم به بهانه بازی پرسپولیس و استقلال منتشر کرد

دربی اولی‌ها

روزنامه جام جم در شماره امروز خود دوشنبه 22 دی ماه نوشت:  پای محمود فکری زودتر از یحیی به دربی پایتخت باز شد. اولین حضور فکری در دربی ۳۰ دی ۷۳ بود.
کد خبر: ۱۳۰۰۸۴۸
 
و باز هم دی. یحیی گل‌محمدی اولین دربی خود را هشتم دی ۱۳۷۴ تجربه کرد و حالا دوباره دی. فکری و گل‌محمدی، هر دو سرمربی.
 محمود فکری ۱۸ بار در دربی‌ها بازی کرده؛ ۵ برد، ۱۰ تساوی و ۴ باخت.
 یحیی گل‌محمدی ۸ بار به عنوان بازیکن در دربی‌ها حضور داشته و فقط در یک بازی شکست خورده. او ۳ بار دربی را برده است.
 محمود فکری با ۱۰ کاپیتانی در دربی‌ها از رکوردداران محسوب می‌شود.
 یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی در ۳ دربی پرسپولیس را ارنج کرده که هر ۳ بازی هم مساوی شده؛ صفر-صفر، ۲بر۲، ۲بر۲.
 محمود فکری ۴ بار به عنوان مربی در بازی بزرگ پایتخت روی نیمکت نشسته اما این اولین تجربه سرمربیگری اوست. آن ۴ بازی با ۲ برد استقلال و ۲ برد پرسپولیس تمام شد.
 از ۱۱ دیداری که یحیی به عنوان بازیکن یا سرمربی در دربی‌ها حضور داشته، ۷ بازی مساوی شده که می‌شود ۳/۶۳ درصد.
 یحیی گل برتری پرسپولیس را در دربی ۵۴ زد. فکری هم دو بار در دربی‌های ۵۶ و ۵۹ گلزنی کرده که هر دو بازی با برد استقلال
تمام شد.



گل‌محمدی: به برد نیاز داریم
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی، صحبت‌هایی را بیان کرد که بخشی از مهم‌ترین‌ حرف‌های او در ادامه می‌آید:
 ما  بازی حساسی پیش‌رو داریم، دربی همیشه حساسیت خاص خود را دارد و طرفداران دو تیم با این بازی خاطرات خوب و بد زیادی دارند. امیدوارم فردا بتوانیم خاطره خوبی از خودمان به جای بگذاریم.
 آنالیز خوبی روی حریف داشتیم. روی نقاط ضعف و قوت آنها کار کردیم. امیدوارم با بازیکنانی‌ با روحیه خوب و جنگندگی بالا بتوانیم سه امتیاز را بگیریم چون از نظر جدولی برای‌مان مهم است. هدف ما در بازی فردا گرفتن این سه امتیاز است.  
 در روز بازی خیلی چیزها مشخص می‌شود و نباید عجله داشته باشیم. تمام بازیکنانی که در تیم هستند شایستگی حضور در این تیم را دارند و همه بازیکنان باید با تمام وجود از این فرصت استفاده کنند.
 ترکیب ما هر ماه تغییر کرده اما نباید به این چیزها فکر کنیم. نمی‌خواهم مسائل جدایی و... به ذهن بازیکنان و مربیان رسوخ کند و باید آنها را پشت سر بگذاریم اما واقعا دوران سختی را پشت سر گذاشتیم. با این حال نباید به مشکلات فکر کنیم و هرروزی که برای‌مان سپری می‌شود باید به بازی‌های بعدی فکر و برای پنجمین قهرمانی مبارزه کنیم.


محمود فکری: عاشق بازی دربی هستم
محمود فکری، سرمربی استقلال که امروز برای اولین‌بار به عنوان سرمربی، حضور در دربی را تجربه می‌کند، در نشست خبری پیش از بازی گفت:  باتوجه به تعداد بیننده بالای این بازی در سراسر جهان، بحث اخلاقی برای‌مان مهم است و دوست داریم بدون چالش و جنجال بازی کنیم.
 بازی‌های تلخ و شیرین زیادی را به عنوان بازیکن گذراندم و به عنوان مربی هم چند دربی را روی نیمکت استقلال بودم. حس خوبی از حضور به عنوان سرمربی دارم و قبلا همیشه عاشق بازی دربی بودم و یک جورهایی منتظر این بازی بودم.
  پرسپولیس در اکثر بازی‌ها تهاجمی بوده و برای حریفان مشکل‌ساز می‌شود. اما ما یک تیم خوب و رفیق و یکدست داریم و باید قدر این بچه‌ها را بیشتر بدانند. شاید که نه من مطمئنم ۱۱ بازیکن بهتر از محمود فکری داریم.
  تیمی نیستیم که فقط برای نباختن وارد زمین شویم.  هم از نظر دفاع تیمی شکل خوبی داریم و هم سعی می‌کنیم کلین‌شیت داشته باشیم. از طرف دیگر در خط تهاجمی هم بسیار خوب هستیم و ان‌شاءا... بتوانند دروازه حریف را باز کنند.
 بازی دربی ربطی به شرایط دو تیم و جدول ندارد. این نباید برای اعضای تیم گول‌زننده باشد و نباید باعث غرور بی‌جا در تیم شود. در دربی هر دو تیم با تمام وجود بازی می‌کنند. ما خیلی منطقی وارد بازی خواهیم شد و امیدوارم دقایق را کنترل کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها