تجربه آخرین نسخه «گیرز آو وار» همان چیزی است که طرفداران منتظرش بودند

چرخ‌دنده‌های جنگ

گزارش روزنامه جام جم درباره «گیرز آو وار» را اینجا بخوانید. آنهایی که اهل گیم و بازی هستند به خوبی با این بازی آشنایی دارند و می دانند یکی از شاخص ترین بازی های کنسول اکس باکس است.
کد خبر: ۱۳۰۰۷۷۷

طرفداران سری بازی‌های «گیرز» با بسته‌های الحاقی برای بخش چندنفره و داستانی غریبه نیستند. از دوران RAAM’s Shadow و روزهایی که دسترسی به تجربه اکس‌باکس لایو و آنلاین گیمینگ با امروز تفاوت‌های بسیاری داشت؛ تا همین حالا که عنوان اختصاصی محبوب اکس‌باکس با بسته الحاقی Hivebusters توانسته چند ساعتی دوستداران «گیرز ۵» را از سرورهای مالتی‌پلیر بازی جدا کند و به داستان بازی بازگرداند. این هفته سراغ این بسته الحاقی و تجربه بازی با آخرین نسخه یکی از شاخص‌ترین بازی‌های کنسول اکس‌باکس رفته‌ایم.

 

 مسیر پشت سر

قبل از این‌که سراغ این بسته الحاقی دو- سه ساعته برویم، بد نیست نیم‌نگاهی به مسیر یکساله بازی گیرز ۵ داشته باشیم. مسیری که روز به روز بهتر پیش‌رفت و حالا می‌توان به‌واسطه آن، عنوان گیرز ۵ را یکی از بهترین مالتی‌پلیرهای اکشن سوم شخص حال‌حاضر جهان دانست. شکل گرفتن رقابت‌های رسمی ورزش‌های الکترونیکی برای این فرنچایز، فصل‌بندی موفق و البته پشتیبانی اکس‌باکس و سرویس گیم‌پس سبب شدند تا استودیوی کولیشن زمان بیشتری برای تمرکز روی یک محتوای دست اول و افزایش عمق روایت این سری داشته باشد. نتیجه تلاش استودیوی کانادایی، بخش داستانی (کمپین) چندساعته‌ای است که هم برای هواداران قدیمی گیرز جذاب خواهد بود و هم می‌تواند گیمرهای تازه‌وارد را به طرفداران دوآتشه تبدیل کند.

 

 پروژه اسکورپیو

اگر پیش از این بازی گیرز۵ را تجربه کرده باشید، حتما با اعضای جوخه اسکورپیو آشنا‌هستید. کیگن، کلیسو و مک در مود فرار یا Escape قابل بازی بودند و هواداران خاص خودشان را هم پیدا کردند. حالا وقت آن رسیده تا با جزئیات دقیق داستان آنها بیشتر آشنا شویم؛ داستانی که با یک فصل افتتاحیه جذاب آغاز می‌شود و تا آخرین لحظه پرهیجان باقی می‌ماند.

در واقع بزرگ‌ترین تفاوت بین «هایوباسترز» و خط داستانی گیرز ۵، ساختار مراحل و ریتم اکشن است. مراحل نیمه جهان‌باز نسخه پنجم گیرز آو وار و ماموریت‌های طولانی را فراموش کنید؛ هایوباسترز ساختاری خطی دارد و به همین دلیل تمرکز آن بیشتر معطوف به مراحل کوتاه با ضرباهنگ بالا شده است. سریع‌تر شدن ریتم و تمرکز روی اکشن بدون توقف، بازی را به یک تجربه خوش‌رنگ و لعاب تبدیل می‌کند؛ تجربه‌ای که بدون شک ارزش صبر کردن برای تجربه گرافیک کامل آن روی اکس‌باکس سری اکس را دارد. گرچه با وان‌اکس هم شاهد عملکردی قابل‌قبول و بدون مشکل از بازی خواهید بود.

تمرکز خط داستانی هایوباسترز علاوه بر معرفی شخصیت‌های فرعی جدید، روی یک بازه زمانی مهم است؛ بازه‌ای پیش از آغاز داستان کامیک‌بوک هایوباسترز و جایی دور از جوخه‌های مرسوم سری بازی‌های گیرز. نمایش زاویه‌ای جدید از این جهان و جنگ در آن، جزو نقاط قوت بازی محسوب‌می‌شود. گرچه برای همذات‌پنداری و نزدیک شدن به شخصیت‌های جوخه اسکورپیو به زمان بیشتری نیاز داریم، اما نتیجه کنونی هم با توجه به وسعت محصول قابل قبول است.

 

 چرخ‌دنده‌ها با روغن اضافه!

گیم‌پلی هایوباسترز، مبنی بر همان فرمول دیرآشنای بازی گیرز آو وار است؛ همان چیزی که قریب ۱۵ سال پیش، میلیون‌ها گیمر را به خود علاقه‌مند و تحولی در ژانر اکشن سوم شخص ایجاد‌کرد. قطعا نمی‌توان از یک بسته الحاقی داستانی انتظار انقلابی دیگر داشت اما با این حال کولیشن در هایوباسترز هم دست به آزمون و خطا زده و اتفاقا از این چالش با موفقیت عبور کرده است.

همان‌طور که می‌دانید ربات جک در این نسخه حضور ندارد و به‌جای آن، تمرکز بازی روی توانایی‌های شخصی اعضای اسکورپیو است. شاید در نگاه اول تصور کنید داشتن یک قابلیت بیشتر برای هر شخصیت،‌ چندان جذاب به نظر نرسد اما به‌لطف زمان کوتاه کمپین و نبردهای نفسگیر و نزدیک به هم، این ضعف به چشم نمی‌آید.

در مجموع، پیشنهاد می‌کنیم این بسته الحاقی جذاب و کوتاه را تجربه کنید. مطمئن باشید که اگر این کار را در قالب بخشی از اشتراک گیم‌پس انجام دهید، پشیمان نخواهید شد.

گرچه هایوباسترز به‌عنوان یک بسته الحاقی مستقل هم قابل دفاع است و تجربه جذابی را رقم می‌زند. کافی است این کمپین را در حالت کوآپ سه‌نفره تجربه کنید تا بار دیگر به جادوی

گیرز آو وار ایمان بیاورد.

امیر گلخانی - روزنامه‌نگار و منتقد بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها