فروشگاه اینترنتی «آمازون» سه شنبه اعلام کرد که برای تحویل سریعتر کالاهای مشتریان خود، ۱۱ فروند هواپیمای بوئینگ از شرکت‌ های «دلتا» و «وست جت» خریده است.
کد خبر: ۱۳۰۰۶۲۰

به گزارش جام جم آنلاین از «آسوشیتدپرس»، این نخستین باری است که آمازون برای توسعه شبکه حمل کالاهای خود، هواپیما می‌خرد.

این شرکت در گذشته با اجاره هواپیماهای خطوط هوایی، کالاهای خود را به شهرها و ایالت‌های مختلف منتقل می‌کرد.

سارا رودز، معاون «آمازون گلوبال»، با انتشار مطلبی در وبلاگ آن شرکت گفت که آمیخته‌ای از هواپیماهای اجاره‌ای ‌و تحت تملک آن شرکت، باعث مدیریت بهتر عملیات این ناوگان در حال رشد می‌شود.

فروشگاه اینترنتی آمازون که مقر آن در شهر سیاتل قرار دارد، در سال‌های اخیر تلاش کرده است با ایجاد سرویس اختصاصی، اکثر کالاهای مشتریان را به صورت مستقیم تحویل دهد و از وابستگی خود به اداره پست آمریکا، و شرکت‌هایی مانند «یو‌پی‌اس» بکاهد.

آمازون علاوه بر ناوگان هوایی، چندین مرکز بسته‌بندی در فرودگاه‌ها و انبارهایی در شهرهای مختلف ایجاد کرده است، و با راه‌اندازی برنامه ویژه‌ای از پیمانکارانی استفاده می‌کند که با نصب آرم آمازون روی خودروهای خود، کالاهای مشتریان را حمل می‌کنند.

آمازون با ایجاد تغییراتی در این ۱۱ بوئینگ‌ مسافربری «۷۶۷-۳۰۰ اس»، آنها را به هواپیماهای ترابری تبدیل می‌کند.

چهار هواپیمای خریداری شده از شرکت «وست جت» امسال، و هفت هواپیمای دیگر متعلق به شرکت «دلتا» سال آینده میلادی به ناوگان هوایی آمازون اضافه می‌شود.

به این ترتیب مجموع هواپیماهای آمازون تا سال ۲۰۲۲ به ۸۵ فروند خواهد رسید. این شرکت درباره هزینه خرید هواپیماها توضیحی نداد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها