بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

نرخ تورم سالیانه دی ماه ۳۲ درصد شد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۳.۳۹ درصد افت به ۱۸۴۹ دلار رسید.
کد خبر: ۱۳۰۰۵۴۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که چشم انداز یک انتقال آرام و بدون چالش قدرت در آمریکا و جهش سوددهی اوراق خزانه داری این کشور اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه بیش از 4 درصد سقوط کرد و نقره نیز شاهد افت حدودا 10 درصدی بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 3.39 درصد افت به 1849 دلار رسید.
 
دیروز قیمت طلا تا رقم 1828 دلار و 36 سنت پایین آمد. بدین ترتیب طلا بدترین عملکرد هفتگی از ماه نوامبر تاکنون را به ثبت رساند. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه با 4.09 درصد افت به 1835 دلار و 40 سنت رسید.
 
ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازارهای فلزات گرانبها در موسسه اوآندا گفت: «بازار طلا از نظر بسیاری از سرمایه گذاران در حال یک تغییر جهت بنیادین است و بسیاری از آنها دارند دارایی های خود را از این بازار خارج می کنند.»
 
وی افزود: «احتمالا بازار اوراق قرضه شاهد ورود سرمایه های قابل توجهی خواهد بود و این بخشی از جذابیت بازار طلا را از بین برده است.»
 
کنترل دموکرات ها بر سنای آمریکا این امیدواری را ایجاد کرده که بسته های محرک مالی قابل توجهی ارائه خواهد شد و این سبب شده تا سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالاترین میزان از ماه مارس برسد.
 
جفری سیکا تحلیلگر بازارهای مالی گفت، از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با یک انتقال آرام و بدون دردسر قدرت موافقت کرده، برخی برداشت سودهای موقتی به راه افتاده است.
 
در حالی که در سال گذشته سرمایه گذاران با هدف در امان نگه داشتن دارایی های خود از افزایش نرخ تورم راهی بازار طلا شده بودند، با بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه و افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا این روند اکنون تغییر کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها