تنفر از خانواده همسر و در نتیجه قطع رابطه با خانواده همسر ممکن است در ابتدا امری ساده به نظر برسد. معمولا افراد برای دور شدن از ناراحتی و بحث و جدل‌ها تصمیم به قطع رابطه با خانواده همسر می‌گیرند. این تصمیم در ابتدا به نظر درست می‌آید.
تنفر از خانواده همسر و در نتیجه قطع رابطه با خانواده همسر ممکن است در ابتدا امری ساده به نظر برسد. معمولا افراد برای دور شدن از ناراحتی و بحث و جدل‌ها تصمیم به قطع رابطه با خانواده همسر می‌گیرند. این تصمیم در ابتدا به نظر درست می‌آید.
کد خبر: ۱۳۰۰۵۰۶

تنفر از خانواده همسر و قطع رابطه با خانواده همسر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از همیار خانواده،تنفر از خانواده همسر در بیشتر موارد از جانب زنان احساس می‌شود. در فرهنگ‌های مختلف ارتباط بین عروس و مادر شوهر موضوعی جالب برای طنزها نیز بوده است. اما جدای از تنش‌های کلیشه ای تنفر می‌تواند از جانب مردان نیز احساس شود. تنفر از خانواده همسر ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که به قطع رابطه با خانواده همسر ختم شود. تنفر و از خانواده همسر در بسیاری موارد منجر به دعوای بین زوجین و بروز مشکلات بیشتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله دعوای بین زوجین را مطالعه کنید.

برخی از افراد علی رغم اینکه سالیان زیادی از ازدواج شان گذشته، هنوز نتوانسته‌اند با خانواده همسرشان ارتباط مناسبی برقرار کنند. در واقع با گذشت سال‌ها نه تنها به یک نقطه اشتراک نرسیده‌اند، بلکه تمام علاقه و محبت آن‌ها هم از بین رفته است. مشاوره قبل از ازدواج زوجین را برای رو به رو شدن با چنین مسائلی آماده می‌کند.

 

علل تنفر از خانواده همسر و قطع رابطه با خانواده همسر

علل تنفر از خانواده همسر می‌تواند به تعداد تمام ازدواج‌ها، متنوع باشد. برخی از دلایل مهم و شایع را در ادامه شرح می‌دهیم:

_دخالت‌هایی که خانواده همسر در امور زناشویی زوج می‌کنند.

_سوگیری‌های ذهنی فرد نسبت به نقش خانواده همسر. یعنی ممکن است فردی که همیشه از دوران مجردی اش نظر بدی به خانواده همسر داشته، با همین نظر وارد خانواده آن‌ها شود و باعث شود آن‌ها واقعا با او بد برخورد کنند.

_بی احترامی دو طرفه توسط عضو جدید و خانواده همسر.

_منفعل بودن همسر در بین مشکلات به وجود آمده.

_روشن نبودن مرزها در خانواده و خانواده همسر و اجازه ورود دیگران به مرزهای خصوصی.

_اختلافات فرهنگی-طبقاتی-اجتماعی گسترده بین فرد و خانواده همسر.

_غیر دوستانه بودن تعاملات خانواده همسر.

_سو تفاهم‌های دو طرفه.

_نزدیکی بیش از حد اولیه به خانواده همسر و در هم شکستن مرزها و نهایتا آسیب دیدن طرفین.

 

پیامدهای تنفر از خانواده همسر

اگر به موقع مسائل برطرف نشوند، ممکن است تنش‌ها بیشتر شده و نتیجتا موجب از بین رفتن حرمت‌ها شود. بعد از دلسرد شدن و تنفر از خانواده همسر، فرد نمی‌تواند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کند. چنین اتفاقی باعث فشار روانی و ناراحتی برای خود فرد و همسر وی می‌شود. در این وضعیت عروس یا داماد مجبور است به ارتباط خود با خانواده همسر با یک دلشکستگی ادامه دهد و یا با آن‌ها قطع رابطه کند. هر دو حالت باعث ایجاد استرس و اضطراب در روابط زناشویی و حتی از بین رفتن رضایت زناشویی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رضایت زناشویی کلیک کنید.

اگر با خانواده همسرتان قطع رابطه کنید، شوهر و یا زنتان در یک فشار دو سویه قرار می‌گیرد. از یک طرف ارتباط با خانواده‌اش که رابطه‌ای نا گسستنی است و از طرف دیگر مهر و علاقه‌اش به همسر، توانایی انتخاب را از او می‌گیرد. در واقع انگار فرد بین همسرش و خانواده‌اش قرار گرفته و در یک حالت کشمکش می‌باشد.

تنفر از خانواه همسر علاوه بر فشار‌های فردی، رضایت زناشویی را کاهش می‌دهد. گاهی اوقات همسر مقصر دانسته می‌شود و جر و بحث رخ می‌دهد. حاصل چنین جر و بحث‌هایی دلزدگی و دلسردی می‌شود و در مواقعی طلاق عاطفی رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طلاق عاطفی را بخوانید.

 

تعیین حدود قبل از قطع رابطه با خانواده همسر

  • همان طور که در قسمت دلایل تنفر از خانواده همسر گفته شد، گاهی افراد بیش از حد در اوایل ازدواج به خانواده همسر خود نزدیک می‌شوند و تمامی مرزها را در هم می‌شکنند و نهایتا تنش و آسیب به وجود می‌آید. بهترین کار برای مدیریت ارتباط با خانواده همسر، حفظ مرز‌ها است. ارتباط بیش از حد یا قطع رابطه با خانواده همسر هر دو معایب خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حدود رابطه با خانواه همسر کلیک کنید.
  • سعی کنید فاصله مناسب با خانواده همسرتان را کشف کنید. فاصله ای که نه شما آسیب ببنیید نه همسرتان و نه خانواده او بهترین حالت است. مرزهای خصوصی زندگی زناشویی تان را مشخص کنید، اجازه ندهید افرادی غیر از شما و همسرتان وارد این مرز‌ها شوند. گفتگوی صریح و با آرامش در این مورد با همسرتان می‌تواند راهگشا باشد.
  • تعادل را برقرار کنید، یعنی نه آنقدری دور شوید که ارتباطات از بین بروند، نه آنقدر نزدیک که کنترل رابطه از دستتان خارج شود. البته صراحت و قاطعیت همسرتان در این بین نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • در هر حال قطع رابطه با خانواده همسر راه حل مناسبی نیست و فقط پاک کردن صورت مسئله می‌باشد. یعنی بهتر است از روش‌های حل مسئله در ارتباطاتتان استفاده کنید. برای اطلاع از روش‌ها و مهارت حل مسئله کلیک کنید.

 

چگونگی رفع تنفر از خانواده همسر

برای از بین بردن تنفر از خانواده همسر و جلوگیری از قطع رابطه با خانواده همسر بهتر است با قدم‌های زیر به حل مشکل و بالا بردن آرامش خود نزدیک شوید:

گام اول داشتن صداقت

رو راست و صادق باشید. نقش بازی کردن و محبت‌های بیجا وقتی که سرشار از خشم و انزجار هستید فقط حال خودتان را بدتر می‌کند و پیامدهای بلند مدت بدتری دارد. توصیه می‌کنیم برای درک بهتر مقاله رابطه با خانواده همسر را مطالعه کنید.

گام دوم بررسی علل تنفر از خانواده همسر

اگر احساس بدی به خانواده همسر خود دارید، در موردش بیندیشید. برای برخی از دلایل در حال حاضر هیچ کاری نمی‌توانید بکنید؛ مثلا رسومات فرهنگی خانواده همسر. در عوض برخی مشکلات قابل حل هستند؛ مثل دخالت کردن آن‌ها در برخی امور جاری در منزلتان. علل را به دو دسته قابل تغییر و غیر قابل تغییر تقسیم کنید.

قطع رابطه با خانواده همسر؛ گام سوم گفتگو با همسر و حل مشکل

در مورد دلایل ناراحتی تان با همسرتان گفتگو کنید. این گفتگو باید در زمان و مکان مناسبی باشد و به دور از خشم و توهین و تحقیر صورت گیرد. مسائل قابل تغییر را به همسرتان بگویید و با هم در موردش فکر کنید که چه تغییری می‌توانید ایجاد کنید که به نفع هر دو باشد. یعنی برقراری رابطه برد برد راه حل مناسبی است. برای اطلاع بیشتر از رابطه برد برد کلیک کنید.

گام چهارم حفظ تعاملات و رابطه عاطفی با همسر

نهایتا باید در مورد مسائل غیر قابل تغییر کاری کنید. می‌توانید در موردش با همسرتان گفتگو کنید. همدلی کردن و درک متقابل او می‌تواند به شما در احساس پذیرش آن‌ها کمک کند. در واقع حمایت عاطفی همسرتان را خواهید داشت، حتی اگر تغییر عمده ای در شرایط ایجاد نشود. تعاملاتتان مثبت‌تر می‌شود و فشار روانی مسئله برایتان کاهش می‌یابد. برای حل مشکلات با خانواده همسر مشاوره خانواده به عنوان فردی بی‌طرف و متخصص به شما کمک می‌کند تا به حل تعارضات بپردازید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها