یک رسانه غربی با استناد به مصاحبه یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، آز آمادگی اعضای حزب دموکرات در کنگره این کشور برای استیضاح «دونالد ترامپ» خبر داد.
یک رسانه غربی با استناد به مصاحبه یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، آز آمادگی اعضای حزب دموکرات در کنگره این کشور برای استیضاح «دونالد ترامپ» خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۰۴۷۸
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، رویترز با استناد به مصاحبه «کاترین کلارک» یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا  آز آمادگی اعضای حزب دموکرات در کنگره این کشور برای استیضاح «دونالد ترامپ» خبر داد. 

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در نیمه هفته آینده برگزار خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، کلارک توضیح داد: «ترامپ باید از قدرت کنار گذاشته شود و ما قصد داریم با هر ابزاری در این مسیر حرکت کنیم تا مطمئن شویم برای حفاظت از دموکراسی خود، چنین اتفاقی رخ خواهد داد. اگر مایک پنس متمم ۲۵ قانون اساسی ایالات متحده را جهت برکناری ترامپ فعال نکند، ما استیضاح را پیش می‌بریم».

از سوی دیگر، اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، منتشر کردند.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

در صورتی که این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا به‌تصویب برسد، جریان استیضاح در سنا پیگیری خواهد شد و در نهایت دوسوم نمایندگان سنا باید رئیس‌جمهور را مقصر بشناسند تا او برکنار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها