حوادث خراسان جنوبی؛ کلاهبرداری

اعتماد دختر جوان در فضای مجازی دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: شخصی که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی تلگرام به بهانه جذب نیروی کار برای بسته‌بندی سبزیجات در منزل با دریافت بیعانه اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان زنجانی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۵۶
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از  ایسنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با شگرد جدید کلاه‌برداری به بهانه کار در منزل، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر کلاه‌برداری با وعده کار در منزل، مدعی شد اخیراً شخصی به‌ هویت نامعلوم با درج آگهی کار منزل (بسته‌بندی سبزیجات) در شبکه اجتماعی تلگرامی با دریافت مبلغی به عنوان بیعانه، از وی کلاه‌برداری کرده است؛ بنابراین موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.
 
زنان خانه‌دار قربانیان کلاهبرداری با شگرد کار در منزل
وی با بیان اینکه در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: این شخص با هماهنگی مراجع قضایی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان انتقال داده شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با تبلیغات گسترده از فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل، پس از جلب اعتماد قربانیان و با دریافت بیعانه، اقدام به کلاه‌برداری از قربانیان می‌کرد.
رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه خانم‌های خانه‌دار به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند با انجام آن در منزل درآمدی کسب کنند که همین امر سبب شده تا بیشتر قربانیان این نوع کلاه‌برداری‌، آن‌ها باشند، گفت: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه یا ارائه اطلاعات هویتی، از صحت و سقم شرکت یا سازمان استخدام کننده اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه می‌توانند آن را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و بخش ثبت گزارش مردمی با پلیس در میان بگذارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها