مهم‌ترین حوادث ۱۸ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۴۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق طلا در جهرم/ کشف ۶۶۰ کیلو تریاک در لامرد/دستگیری عاملان درگیری منجر به قتل در کمتر از ۱۲ ساعت

قاچاقچی با ۶۶۰ کیلو تریاک در لامرد زمین گیر شد

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک سواری پژو پارس و کشف ۶۶۰ کیلو تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در محور‌های مواصلاتی شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان انتظامی لامرد در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، حین کنترل خودرو‌های عبوری منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو پارس مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۶۰ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس هشدار داد: مأموران جان بر کف نیروی انتظامی استان با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در سپیدان

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان "سپیدان" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان، به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

دستگیری عاملان درگیری منجر به قتل در کمتر از ۱۲ ساعت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عاملان درگیری منجر به قتل در کمتر از ۱۲ ساعت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران گشت انتظامی "تخت جمشید" از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند و سریعا به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی ۲۹ ساله طی یک درگیری با ضربات سلاح سرد زخمی شده و توسط اهالی محل به بیمارستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه مضروب بر اثر شدت جراحات هنگام مدوا جان خود را از دست داده است، اظهار کرد: ضاربان که ۲ نفر بوده‌اند پس از درگیری سریعا متواری شده‌اند که دستگیری آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی و تخصصی مخفیگاه ضاربان را در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت شناسایی کردند، گفت: پس از هماهنگی قضائی قاتل ۲۳ ساله به همراه همدست ۱۹ ساله خود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با اظهار تاسف از وقوع چنین حوادث تلخ و ناگواری در سطح جامعه، توصیه کرد: شهروندان با فراگیری مهارت هایی، چون کنترل خشم از انجام تصمیم‌های آنی که تبعات جبران ناپذیری دارد پیشگیری کنند.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۱۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه مواد مخدر "زرین‌دشت" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: در راستای برقراری نظم و امنیت، برخورد با قاچاقچیان در طول شبانه روز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق ۲ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند. 

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۰ دستگاه لپ تاپ، ۲۱ دستگاه مانیتور، ۵ دستگاه کیس، ۱۴ دستگاه وای فای، ۶ دستگاه همزن برقی، ۲ دستگاه قهوه ساز، ۴ عدد گوشت کوب، ۲ دستگاه آب میوه‌گیر و جارو برقی و ۵ دستگاه چرخ خیاطی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف تخم مرغ فاقد مجوز حمل از دامپزشکی 

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۲ تن و ۳۲۸ کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران کلانتری مرکز شهرستان اقلید حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون، ۲ تن و ۳۲۸ کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز حمل از دامپزشکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۲ فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت درون خودرو و دوچرخه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان "ممسنی"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت درون خودرو و دوچرخه اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق طلا در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارق طلاجات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت طلاجات از خانمی در یک منزل مسکونی، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکی در بازجویی اولیه اعلام کرد در منزل تنها بودم که فردی جوان مراجعه و پس از دق‌الباب هنگامی که درب را باز کردم وی گردنبند طلای من به ارزش حدوداً ۳۰۰ میلیون ریال را سرقت و با یک سواری ۴۰۵ متواری شد.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص، یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به سرقت یک عدد گردنبند به ارزش حدودا ۳ میلبون ریال از شاکی اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

هشدار پلیس آباده در خصوص پیشگیری از سرقت جواهرات

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در راستای پیشگیری از سرقت طلا و جواهرات، هشدار‌هایی را به شهروندان توصیه کرد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: شهروندان با رعایت نکات ذیل می‌توانند پلیس را درجهت پیشگیری از سرقت طلا و جواهرات یاری کنند.

۱-از نشان دادن محل نگهداری وجوه نقد، طلا و جواهرات و اشیاء با ارزش و گرانبها به همسایگان و بستگانی که ‏مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آن‌ها به صورت یکجا خودداری کنید. ‏
۲-از آراستن فرزندان خود به طلا و جواهرات در مسافرت‌ها و در مواقع غیرضروری خودداری کنید؛ زیرا کودکان و خصوصاً دختر بچه‌هایی که زیورآلات به همراه دارند طعمه مناسبی برای سارقان هستند. ‏
‏۲-هنگام تردد در خیابان و استفاده از خودرو‌های عمومی، طلا و جواهرات خود را در معرض دید قرار ندهید تا باعث ‏تحریک و طمع نشود. ‏
‏۳-پس از خرید طلا و جواهرات و خروج از مغازه‌های طلافروشی، مراقب اطراف خود بوده و با یک وسیله نقلیه ‏مطمئن، خود را به منزل برسانید و از تردد بی‌جا در خیابان پرهیز کنید. ‏
۴-از طلا و جواهرات موجود در منزل عکس تهیه و در آلبوم مخصوص نگهداری کنید.
۵-از اعتماد و اطمینان به زنان دوره گرد در خیابان و همچنین هنگام مراجعه به درب منزل خودداری کنید و مراقب رفتار مشکوک آنان ‏باشید. ‏
۶-تعامل با همسایه‌های مورد اعتماد، برای شما امنیت به ارمغان می‌آورد.
۷-در صورتی که در خیابان با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید خونسردی خود را حفظ و از درگیری ‏با سارقان خودداری کنید و سعی کنید چهره و مشخصات سارق و وسیله نقلیه او و یا هر چیز دیگری که در دستگیری ‏سارقان به پلیس کمک می‌کند را به خاطر بسپارید. ‏
۸-از خرید زیورالات و اشیاء گران‌قیمت از افراد ناشناس و بدون فاکتور خودداری کنید و در نظر داشته ‏باشید که کلاه‌برداران اصولا شیک پوش، حراف، ولخرج و خوش برخورد هستند تا شخص مقابل را تطمیع کنند. ‏
۹-سپرده گذاری و نگهداری اشیاء قیمتی در صندوق امانات بانک‌ها اقدامی مناسب و یکی از راه کار‌های خوب برای حفظ اموال به شمار می‌رود.
۱۰- اماکن مسکونی خود را به سیستم‌های ضد سرقت و دوربین‌های مداربسته تجهیز کنید و در صورت اعزام به مسافرت، از نیرو‌های خدماتی مجاز استفاده کنید و از بازگو کردن میزان دارایی و اموال موجود نزد سایر افراد خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها