یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه تغذیه سالم می تواند از جذب سموم آلوده هوا جلوگیری کند به ارائه نکاتی در این زمینه پرداخت.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۳۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی کشاورز، در خصوص اهمیت تغذیه سالم برای کاهش عوارض آلودگی هوا، گفت: آلودگی هوا مجموعه‌ای از سموم مختلف است که با تغذیه سالم می‌توان جلوی جذب آنها را از طریق بدن گرفت و یا روند جذب آنها را با اختلال رو به رو کرد برای مثال سرب با ویتامین C دفع می‌شود و همانطور که می‌دانیم مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت و همچنین سبزیجات منبع بسیار خوب این ویتامین هستند.
 
وی افزود: سبزیجات علاوه بر بهره مندی از ویتامین C منبع بسیار خوب دریافت ویتامین‌های B۱۲ و A هستند، بنابراین مصرف آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه به این نکته الزامی است که سالادها بدون هرگونه سس که چربی را به بدن وارد می‌کنند باید مصرف شوند همچنین بعضی از سموم با شیر دفع خواهند شد بنابراین مصرف ۲ تا ۳ لیوان شیر کم چرب، ماست، پنیر به همراه آب پنیر، کشک به این مقوله نیز کمک شایانی خواهد کرد.
 
این متخصص تغذیه بیان کرد: با توجه به اینکه آلودگی هوا بالاست بهتر است که غذاهای چرب و پر ادویه از سبد غذایی افراد حذف شود و غذاها عمدتاً به صورت بخارپز باشند؛ البته درست است که مصرف روغن و ادویه جات به غذاها طعم و رنگ می‌بخشند اما در این شرایط اگر بخواهیم این موارد را مصرف کن.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها