حوادث بین الملل؛ اعدام

اعدام یک زن پس از ۷۰ سال در آمریکا

حوادث آذربایجان شرقی؛ رهایی از قصاص

محکوم به قصاص در تبریز از چوبه دار نجات یافت

با تلاش دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و مسئولان زندان مرکزی تبریز و تعامل بین طرفین دعوی، یک نفر محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال از اعدام رهایی یافت.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۳۵
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایران آنلاین، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری ، اظهار داشت: در این پرونده، اولیای دم مقتول نسبت به طرف مقابل دعوی، رضایت دادند که با توجه به این موضوع فرد محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال زندانی بودن، دوباره به زندگی بازگشت.
موسی خلیل اللهی با بیان اینکه یکی از فرهنگ های مورد تاکید در دین مبین اسلام و احادیث نبوی و سفارشات اهل بیت(ع)  بحث مهربانی و بخشش است، افزود: افرادی که صبر، مهربانی و عفو را پیشه کرده و در ترویج این فرهنگ مورد تحسین پیشگام باشند در مسیر الهی گام برداشته اند.
 
محکوم به قصاص در تبریز از چوبه دار نجات یافت
وی با اشاره به نقش موثر و اهمیت بالای صلح و سازش در کاهش اختلافات و دعاوی حقوقی و پرونده های قضایی، اضافه کرد: با توجه به سیاست های تحولی قوه قضائیه پیشگیری از جرم و تقویت فرهنگ پیشگیری از جرم در جامعه یکی از اولویت های دستگاه قضایی بوده است.
خلیل اللهی، موضوع ترویج فرهنگ صلح و سازش را از جمله موضوعات مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم دانست.
وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می توان از ظرفیت نهادهای مردمی بهره مند شد که البته در این راستا اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها