در واکنش به حوادث ۶ ژانویه؛

ریچارد هاس: عصر پساآمریکا آغاز شده است

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، حوادث شب گذشته کنگره را نشانه‌ای مبنی بر آغاز زوال قدرت آمریکا در عرصه بین‌الملل تعبیر کرد.
رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، حوادث شب گذشته کنگره را نشانه‌ای مبنی بر آغاز زوال قدرت آمریکا در عرصه بین‌الملل تعبیر کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۱۳
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، «ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، با اشاره به رویدادهای ۶ ژانویه (۱۷ دی) که به تسخیر کنگره آمریکا از سوی طرفداران ترامپ منجر شد؛ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شاهد تصاویری هستیم که هرگز گمان نمی‌کردم روزی در آمریکا شاهد آن باشیم. در بعضی پایتخت‌های دیگر بله اما نه اینجا در آمریکا.

بعید است که از این پس، دیگران مثل قبل به ما نگاه کنند؛ احترام بگذارند، بترسند یا متکی شوند. اگر آغاز دوران پساآمریکا تاریخ مشخصی داشته باشد، مطمئناً امروز است.

روند تائید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا به رغم حوادث شب گذشته همچنان ادامه دارد. این رویداد که به طور معمول نباید بیش از چند ساعت به طول می‌انجامید، به کابوس دموکراسی آمریکا تبدیل شده است، تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران تسخیر کنگره از سوی طرفداران دونالد ترامپ را مایه شرمساری آمریکا می‌دانند.

اگرچه ترامپ طرفدارانش را به حفظ آرامش دعوت کرده است، همچنان بر ادعای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پافشاری می‌کند. این در حالی است که مایک پنس معاون او و بسیاری از جمهوریخواهان ارشد کنگره که زمانی از طرفداران وی محسوب می‌شدند بر پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا مُهر تایید زده‌اند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها