خانواده عبدالرحمان السدحان از بازداشتی‌های سیاسی در عربستان، از آنچه که جنایت آل سعود علیه فرزند خود خوانده اند ابراز خشم کردند.
خانواده عبدالرحمان السدحان از بازداشتی‌های سیاسی در عربستان، از آنچه که جنایت آل سعود علیه فرزند خود خوانده اند ابراز خشم کردند.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۰۱

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از صداوسیما، خانواده عبدالرحمان السدحان از بازداشتی‌های سیاسی در عربستان، از آنچه که جنایت آل سعود علیه فرزند خود خوانده اند ابراز خشم کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سعوی لیکس، اریج السدحان برادر عبدالرحمان درباره بردارش نوشت، کشورت را دوست داری، نظرت را بیان داشتی، اما تو را از سرکارت ربودند و سه سال سرنوشت نامشخصی داری.
اریج ادامه داد، در این دوران تو را با شوکر شکنجه کردند، آویختند، تازیانه زدند و تو را از دنیای بیرون محروم نمودند، پس از گذشت دو سال از بازداشتت فقط اجازه دادند یک بار و به مدت یک دقیقه تماس تلفنی داشته باشی.
اریج السدحان در توئیت دیگری نوشت، انسان در عربستان برده‌ای بدون حقوق است.
عبد الرحمان السدحان کارمند هلال احمر عربستان بود که نیرو‌های امنیتی او را در سال ۲۰۱۸ ربودند.
خبرگزاری بلومبرگ در آمریکا در خبری از بازداشت السدحان، مقامات آل سعود را به جاسوسی در توئیتر متهم کرده ونوشته است، جاسوسی آنان در توئیتر منجر به بازداشت عبدالرحمان السدحان و چند تن دیگر در عربستان شده است.
بلومبرگ به نقل از خواهر السدحان نوشت، جاسوسی برخی از اعضای توئیتر برای عربستان موجب شد تا ریاض اطلاعات شش هزارمشترک توئیتر را به دست آورد. برادر من نیز از فعالان حقوق بشر بود و حسابی را با نام مستعار در توئیتر مدیریت می‌کرد، به همین دلیل نیرو‌های امنیتی عربستان مارس سال ۲۰۱۸ او را بازداشت کردند.
سازمان‌های حقوقی خبر دادند، مقامات عربستان شش تن از شهروندان این کشور را به دلیل داشتن صفحاتی با نام‌های مبهم در توئیتر بازداشت کردند.
بلومبرگ نوشت، در موضوع نفوذ عربستان در توئیتر، شکایتی علیه توئیتر مطرح شده، اما این شکایت آنگونه که انتظار می‌رفت به پیش نرفته است.
این خبرگزاری نوشت، سعود القحطانی مشاور پیشین دربار سلطنتی عربستان مخالفان نظام را تهدید کرده است، برای شناسایی صفحاتشان، منابعی در اختیار دارند در نتیجه مخالفان نمی‌توانند با داشتن چنین صفحاتی، از خود حمایت کنند.
دادگاه سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا ماه سپتامبر درباره نفوذ عربستان در توئیتر شکایتی را علیه توئیتر مطرح کرد. در این شکایت آمده است، برخی اطلاعات مخالفان نظام عربستان در توئیتر در اختیار ریاض قرار می‌گیردد، یکی از کسانی که در این زمینه به دادگاه احضار شد ابوعمو کارمند سابق توئیتر است که متهم شد به درخواست ریاض، در توئیتر برای عربستان جاسوسی می‌کند. اوهمچنین از سوی وزارت دادگستری آمریکا به پولشویی، خرابکاری، ملکیت غیر قانونی و جعل اسامی متهم شده است. در این پرونده نام احمد المطیری معاون بدر العساکر مدیر دفتر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، احمد جبرین و علی آل زباره نیز دیده می‌شود.
اخیرا دادستانی کل دلایل جدیدی ارائه کرد که بر اساس آن احمد الجبرین با ایجاد شرکتی، از طریق این شرکت اطلاعاتی را در اختیار شرکت سماء ات به مدیریت بدر العساکر قرار می‌داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها