برای درک بهتر وضعیت نیسان در اروپا کافی است به آمار فروش محصولات این شرکت در چند سال اخیر نگاه کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۰۱۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، براساس گزارش تازه‌ای که روزنامه ژاپنی یومیوری (Yomiuri) منتشر کرده، نیسان به دنبال محدودسازی فعالیت‌ها در بازار اروپاست. این روزنامه مدعی شده نیسان از این به بعد تولید و فروش خودروهای سواری در قاره سبز را به شریک فرانسوی خود یعنی رنو برون‌سپاری خواهد کرد.
شاید بدانید یکی از سیاست‌هایی که کارلوس گون در زمان مدیریتِ نیسان دنبال می‌کرد، گسترش سبد محصولات و تنوع‌بخشی به مدل‌های تولیدی این کمپانی ژاپنی بود. اما پس از رسوایی‌ها و تغییر و تحولاتی که در بالاترین سطح مدیریتی نیسان رخ داد، این شرکت تغییر رویه داده و حالا در راستای کوچک‌سازی سبد و کاهش مدل‌ها گام بر‌می‌دارد.
 
آیا نیسان به دنبال ترک بازار اروپا است؟+عکس

چنانچه گزارش یومیوری صحت داشته باشد، نیسان شبکه توزیع خود را در 30 کشور، به ویژه کشورهای شرق اروپا، کوچک‌تر خواهد کرد. در گزارش دیگری که توسط پایگاه خبری رویترز منتشر شده، این خودروساز ژاپنی کارخانه آبیلا (Avila) واقع در اسپانیا را تعطیل نموده و آن را به یک انبار بزرگ تغییر کاربری خواهد داد.
هنوز مشخص نیست حجم برون‌سپاری نیسان به رنو، در چه حد و اندازه‌ای خواهد بود، اما آنچه روشن است اینست که این شرکت خود را برای ترک تدریجی بازار اروپا آماده می‌کند. طبق استراتژی جدید نیسان قصد دارد بیشتر بر سه بازار بزرگ چین، آمریکا و ژاپن تمرکز داشته باشد.
 
آیا نیسان به دنبال ترک بازار اروپا است؟+عکس

برای درک بهتر وضعیت نیسان در اروپا کافی است به آمار فروش محصولات این شرکت در چند سال اخیر نگاه کنیم. در سال 2017 مشتریان اروپایی 566,191 دستگاه خودرو با نشان نیسان خریداری کرده‌ بودند، حال آنکه در سال 2019 این رقم به 394,091 دستگاه تنزل یافته است.
گفته می‌شود نیسان ظرفیت تولید و تعداد مدل‌های حاضر در سبد محصولات خود را به اندازه 20 درصد کاهش خواهد داد. همچنین طی سه ساله آینده این کمپانی باید هزینه‌های عملیاتی خود را تا 300 میلیارد ین (معادل 2.9 میلیارد دلار) کاهش دهد.
 
آیا نیسان به دنبال ترک بازار اروپا است؟+عکس
نیسان در اروپا بر عرضه مدل‌های کراس‌اوور تمرکز خواهد کرد. قشقای، جوک و اکس‌تریل جزو محصولات پرفروش نیسان در این قاره هستند
 
بد نیست اشاره کنیم چند روز پیش آشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) مدیرعامل جهانی نیسان در اظهارنظری جالب گفته بود اکثر محصولات این شرکت پا به سن گذاشته بوده و توانایی رقابت با رقبا را از دست داده‌اند. آقای گوپتا اعتقاد دارد نیسان در بحث افزایش تنوع محصولات و گسترش دامنه فعالیت‌ها شتاب زده عمل کرده است. وی افزوده مدیران وقت نیسان بر این باور بودند که بازار جهانی رشد خواهد کرد و با افزایش ظرفیت تولید آنها خواهند توانست سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها