در اجرای مرحله اصلی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپادهای انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی ارتش، در اجرای مرحله اصلی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپادهای انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.

بکارگیری کوادکوپترهای تاکتیکی رزمی از دیگر اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش است که در این بخش نیز کوادکوپترهای نیروی زمینی ارتش با رهاسازی بمبلت‌ های کوچک با موفقیت هدف سطحی خود را منهدم کردند.

بکارگیری ریزپرنده تاکتیکی زنبور بدون خلبان برای انجام عملیات شناسایی و ارسال برخط تصاویر به مراکز کنترل و فرماندهی نیز از دیگر اقداماتی است که در این رزمایش انجام شد.

پرواز جمع پهپادهای شرکت کننده در رزمایش با بهره گیری از هوش مصنوعی نیز از دیگر اقدامات فناورانه ای بود که در این بخش از رزمایش انجام شد.

همچنین پرواز پهپاد عمود پرواز پلیکان از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور و انجام عملیات شناسایی و گشت دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی، معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه برای تمام تهدیدات هوایی، زمینی و دریایی طرح های عملیاتی متناسب پیش‌بینی شده است، گفت: با تلاش جهادگران ارتش جمهوری اسلامی ایران مداومت پروازی پهپادهای انتحاری ارتش به صوررت مستمر تا ۲۰۰۰ کیلومتر و با تهمیداتی ۴ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

امیر دریادار موسوی گفت: در مراحل مختلف این تمرین، داوران و تیم‌های ارزیاب قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و ستاد کل نیروهای مسلح نظارت مستقیم داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها