تخت گاز با آئودی SQ5 2021 در اتوبان؛

حرف‌ و حدیث دیزل! (+تصاویر و فیلم)

پورشه چندی قبل طیف گسترده‌ای کانسپت های دیده نشده خود را معرفی کرد اما این رودستر کوچک جزو آن‌ها نبوده است.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، پورشه ۵۵۰ وان که در سال ۲۰۰۸ تولید شده توسط فردیناند پژ رئیس اسبق گروه فولکس‌واگن و به عنوان ادای احترامی مدرن به پورشه ۵۵۰ اسپایدر جیمز دین سفارش داده شده بود. والتر داسیلوا که طراح این خودرو بود تصاویر ۵۵۰ وان را در حساب کاربری خود منتشر کرده است.

این رودستر کوچک طی همه این سال‌ها پروژه‌ای مخفی باقی مانده و برخی ویژگی‌های آن همچون ورودی‌های هوا و اگزوز مرکزی شبیه پورشه دهه ۵۰ میلادی است.

در بخش عقب یک اسپویلر دیده می‌شود که در سرعت‌های معین به‌صورت الکتریکی بالا می‌آید. البته به نظر می‌رسد این یک خودروی نمایشی است زیرا اگزوز به هیچ‌چیزی متصل نیست.

۵۵۰ وان دارای کابینی با طراحی کامل بوده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به گیربکس ۶ سرعته دستی شبیه آئودی R8 و دستگیره‌های درب خاص را نام برد.

طرفداران تیزبین پورشه همچنین متوجه ورودی‌های هوای روی درب با طراحی سه شیار خاص خواهند شد.

در این کابین مینیمالیستی برخی سطوح فلزی و پدال‌های آلومینیومی به همراه غربیلک فرمان D شکل و دورشمار موجود در وسط پشت آمپرها دیده می‌شود.

گفته شده این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد زیرا مدیران پورشه برنامه‌های دیگری داشتند. بجای سرمایه‌گذاری روی محصولی که با باکستر همپوشانی دارد، پورشه سرمایه خود را صرف برنامه‌های دیگر از جمله شاسی بلندهای کاین و ماکان کرد.

فردیناند کارل پژ در سال ۲۰۱۹ فوت شد و لامبورگینی به خاطر گرامیداشت نام و یاد او اقدام به چسباندن پسوند FKP 37 به نام سیان کرد.

اگرچه ۵۵۰ وان هرگز وارد خط تولید نشد اما محصولات بسیار مهمی در زمان مدیریت پژ در گروه فولکس‌واگن تولید شدند. آئودی کواترو و بوگاتی ویرون جزو مهم‌ترین این خودروها هستند.

مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!(+عکس)

مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!(+عکس)

مفهومی عجیبی که هرگز دیده نشد!(+عکس)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها