گفت و گو با رضا داوونژاد به بهانه بازپخش سریال «نون و ریحون»

چرا سریال سازی نزول کرده؟ / کرونا روزهای سختی را برای من و خانواده ام رقم زده

رضا داوودنژاد از جمله بازیگران خوشرو و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایران است که در فیلم ها و سریال های متعددی از جمله «مصائب شیرین»، «کلاس هنرپیشگی»، «نیش زنبور»، «پشت کنکوری ها» و «پنچری» به ایفای نقش پرداخته و همچنین داور هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز بوده است. داوودنژاد در سریال «نون و ریحون» به کارگردانی فرزاد موتمن که در ماه رمضان ۱۰ سال پیش برای نخستین بار از شبکه تهران پخش شد به خوبی توانست از عهده نقش جدی به نام «حامد» که در موقعیت های طنز قرار می گیرد، برآید. به بهانه بازپخش این سریال از شبکه آی فیلم رضا داوودنژاد در گفت و گو با جام جم آنلاین، مطالبی را درباره دلایل جذابیت سریال های دهه های گذشته و همچنین تاثیر کرونا بر فعالیت حرفه ای خانواده هنرمندش بیان کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۰۰
چرا سریال سازی نزول کرده؟ / کرونا روزهای سختی را برای من و خانواده ام رقم زده
داوودنژاد با ابراز خوشنودی از اینکه مردم تماشای تولیدات گذشته سازمان صدا و سیما را به سریال های کانال های ماهواره ای ترجیح می دهند، گفت: خوشحالم که سریال «نون و ریحون» در بازپخش مجدد از شبکه آی فیلم مورد استقبال گسترده ای از سوی مردم قرار گرفته. من خودم هر زمان که در خیابان تردد می کنم مورد لطف مردم قرار می گیرم و از اینکه تولیدات گذشته سازمان صدا و سیما که عزیزانی مثل رضا عطاران، مهران مدیری و... مسوولیت ساخت آنها را برعهده داشتند، کماکان و با وجود انبوه سریال های ماهواره ای پربیننده هستند، شگفت زده می شوم. شگفتی من هم مایه خرسندی است و هم نوید بخش خبری. خرسندی از این بابت که مردم از کار ما راضی هستند و شگفتی از بابت اینکه چرا آمار مخاطبان بازپخش سریال های گذشته نسبت به سریال های فعلی بالاتر است!  
 
او با تاکید بر پایین آمدن سطح کیفی برنامه های تلویزیونی توضیح داد: حجم بالای استقبال از بازپخش سریال های قدیمی گویای یک واقعیت است. اینکه تولیدات گذشته تلویزیون نسبت به تولیدات فعلی از کیفیت و جذابیت بالاتری برخوردار هستند. دروغ چرا! من خودم هم در چند سال اخیر کمتر تلویزیون می بینم و این برای منی که روزگاری با عشق برنامه های تلویزیونی را دنبال می کردم، دردآور است. بدون شک تلویزیون تاثیر زیادی در حرفه کاری من داشته و نمی توانم نسبت به آن بی تفاوت باشم. دلم می گیرد وقتی می بینم اکثر سریال ها بی کیفیت و فارغ از هرگونه دغدغه مندی ساخته می شوند. چندین سال پیش سریال های تلویزیونی در جامعه جاذبه هایی داشت که مردم در جمع های خانوادگی، در محیط کار و کلا سطح جامعه راجع به آن صحبت می کردند و منتظر پخش قسمت بعدی سریال بودند، اما الان!!   
 
داوودنژاد خاطرنشان ساخت: مردم بارها ثابت کرده اند که با تلویزیون قهر نیستند. آمار مخاطبان سریال هایی مثل «پایتخت» و «نون.خ» را ببینید. اگر سریالی با کیفیت بالا و برآمده از دل جامعه ساخته شود، چرا نباید مردم آن را ببینند و سراغ شبکه های ماهواره ای بروند؟!
 
داوودنژاد در پایان با گلایه از وضعیت بد هنرمندان در دوران کرونا تصریح کرد: این روزها شیوع ویروس کرونا تمام مشاغل را تحت تاثیر خودش قرار داده و برای هنرمندان پیامدهای دردناکی به جای گذاشته که درمان آن سالها زمان می برد. اکثر بازیگران، طراحان صحنه، طراحان لباس و... مگر چه کار دیگری جز انجام هنرشان بلد هستند؟ عرصه برای هنرمندان بسیار تنگ شده و من و خانواده ام هم مثل تمام هنرمندان روزهای خوبی را نمی گذرانیم.  
 
ساناز قنبری / گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها