دستگیری ۳۵۵مجرم در عملیات ضربتی پلیس غرب استان تهران:

شگرد عجیب اعضای یک باند اسکیمر

۳۵۵ سارق و مالخر در دومین مرحله طرح ضربت پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۹۹۹۶۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سردار کیوان ظهیری، رئیس‌پلیس غرب استان تهران در حاشیه این طرح در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: این طرح در مدت ۷۲ساعت اجرا شد. با دستگیری ۳۵۵سارق و مالخر در این طرح، ۶۰۸ فقره سرقت کشف‌شد.
 
وی افزود: ماموران در این طرح ۱۰۵دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی را هم کشف کردند. همچنین ۷میلیارد تومان کالای قاچاق و ۱۴کامیونت قاچاق سوخت هم کشف شد. ظهیری در ادامه از دستگیری یک دزد حرفه‌ای گوشی تلفن همراه خبر داد و گفت: این سارق در مدت دو ماه بیش از ۱۰۰فقره گوشی‌قاپی کرده بود که کارآگاهان با شناسایی او به ردزنی مخفیگاهش پرداخته و توانستند دستگیرش کنند. همچنین دو مرد که دریچه‌های چدنی فاضلاب را سرقت می‌کردند نیز دستگیر شدند. سرقت این دریچه‌ها بازی با جان مردم است و پلیس با این سارقان برخورد جدی خواهد داشت.
 
دستگیری عاملان قتل در قهوه‌خانه
 
در طرح ضربت عاملان درگیری مرگبار در قهوه‌ای در ملارد از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر دستگیر شدند. متهمان که سه نفر بودند پس از این قتل متواری شده و بعد از چهار ماه زندگی مخفیانه دستگیر شدند.
 همسر و برادر مقتول در حاشیه این طرح درباره شب جنایت گفتند؛ شامگاه ۱۸محرم، عباس در قهوه‌خانه‌ای در سرآسیاب ملارد بود که سه نفر از اراذل و اوباش بی‌دلیل به سمت او حمله‌ور شده و ابتدا با قمه ضرباتی به سرش و بعد ضربه کاری را به شکم او زدند. از بیمارستان با ما تماس گرفتند و ماجرا را خبر دادند که وقتی خود را به آنجا رساندیم، عباس فوت کرده بود.
 
 او پسری ۱۸ماهه دارد که بی‌تابی پدرش را می‌کند. در این مدت پیگیر پرونده بودیم تا این‌که خبر دادند سه ضارب فراری دستگیر شدند. برای قاتل درخواست قصاص داریم و رضایت نمی‌دهیم.
 
قتل مرد میانجی
 
 کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان‌تهران همچنین در این طرح، قاتل مردی را که در جریان میانجیگری به قتل رسیده بود، بازداشت کردند. این جنایت اوایل آذر امسال در مقابل یک رستوران در حوالی صفادشت رخ داد.
 
مقتول به نام فرهاد ۳۵ساله، برای صرف غذا به این رستوران رفته بود که متوجه درگیری دو مرد در مقابل رستوران می‌شود و سعی می‌کند با میانجیگری دو طرف دعوا را آرام کند اما یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به شاهرگ فرهاد می‌زند. آنها با دیدن این صحنه به جای کمک به فرهاد او را در آنجا رهاکرده و گریختند. ۴۰روز پس از این جنایت دو نفری که در این درگیری حضور داشته و باعث مرگ فرهاد شده بودند، دستگیر شدند.
 
سرقت سریالی از ۴۰مغازه
 
سه پسر جوان که چندی قبل فیلم سرقت‌هایشان از موبایل‌فروشی‌های غرب استان تهران در فضای مجازی منتشر شده بود از متهمانی بودند که در پاتک پلیس دستگیر شدند. طراح این سرقت‌ها در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «با وانت‌پراید در خیابان‌ها پرسه‌زده و مغازه‌های موبایل‌فروشی را که تجهیزات ایمنی مثل دزدگیر نداشتند، شناسایی می‌کردیم. بعد هم با دیلم قفل‌ها را شکسته و وارد می‌شدیم. در ویترین اغلب مغازه‌ها ماکت گوشی گذاشته بودند و هفت، هشت گوشی دستمان می‌رسید. بیشتر سرقت‌ها را در سلطان‌آباد و قلعه‌میر انجام می‌دادیم و مالخری داشتیم که گوشی‌ها را از ما می‌خرید. هر گوشی را به یک‌پنجم قیمت واقعی می‌فروختم.»
 
روش عجیب برای اسکیمر
 
کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان تهران در این عملیات اعضای یک باند اسکیمری را دستگیر کردند که شگرد عجیبی را برای خالی‌کردن حساب مشتریان بانک انتخاب کرده بودند. سرکرده باند درباره شگردشان گفت: «با شناسایی طعمه، یکی از اعضای باند سراغ او می‌رفت و درخواست می‌کرد به خاطر این‌که کارت بانکی همراه ندارد، پول را اینترنتی به حساب او ریخته و مالباخته با کارتش مبلغ خرید از دستفروش را پرداخت کند.
 
دستفروش هم عضو دیگر باند بود. وقتی مالباخته کارت می‌کشید آن را کپی‌کرده و با اطلاع از رمز، موجودی‌اش را خالی می‌کردیم. در مجموع بین ۸تا۴۰میلیون تومان از حساب‌ها برداشت می‌کردیم.»
 
 
منبع: روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها