رشته پزشکی، یکی از رشته های تحصیلی بسیار محبوب در میان تمامی رشته های تحصیلی است؛ دلیل این امر نیاز اکثر کشورهای دنیا به داشتن پزشک های متخصص است. معمولا شغل پزشکی درآمد بسیار خوبی هم دارد و به همین سبب، افراد بسیاری هستند که تمایل به تحصیل رشته پزشکی و همین طور فعالیت در این حوزه را دارند.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۴۱

 

سالانه دانش آموزان زیادی به منظور ورود به این رشته و تحصیل در آن به صورت شبانه روز تلاش می کنند، اما یک نکته که باید بدانید این است که به دلیل تقاضای زیاد و همین طور چالش برانگیز بودن این رشته، افراد بسیاری موفق به تحصیل در این رشته و اخذ مدرک پزشکی نمی شوند. 
 
اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به پزشکی علاقه مند هستید بهتر است بدانید که معتبر بودن هر مدرک دانشگاهی، به خصوص مدرک پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر، باید در دانشگاه هایی که اعتبار خوبی دارند و کمی شناخته شده هستند تحصیل کنید و مدرک خود را از آن دانشگاه دریافت کنید. نکته ای که احتمالا خودتان نیز از آن آگاه هستید، این است که معمولا بیشتر دانشگاه های معتبر دنیا در کشورهایی که از لحاظ امکانات فرهنگی و همین طور علمی و تحصیلی پیشرفته هستند، ساخته شده اند. پس به همین جهت در صورتی که می خواهید در یک کشور خارجه تحصیل کرده و یک مدرک معتبر و با ارزش دریافت کنید، بهتر است به کشوری که از لحاظ علمی و تحصیلی غنی است بروید.
 
کشور ترکیه یکی کشورهای همسایه ایران است که دارای امکانات و اقتصاد در حال توسعه می باشد. این کشور دارای چندین دانشگاه معتبر از لحاظ بین المللی است که مدارک معتبری ارائه می کنند. بسیاری از مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های معتبر ترکیه در بسیاری از کشورهای اروپایی دارای ارزش علمی زیادی هستند و مورد قبول واقع می شوند.
 
شرایط تحصیلی پزشکی در ترکیه
 
شرایط تحصیلی کاملا بستگی به تحصیلات شما در دوران مدرسه و آزمون های پیش از دانشگاه شما دارد. برخی از دانشگاه های ترکیه، به دانشجویانی که در آزمون های دانشجویی بین المللی (YÖS) و آزمون های TOEFL و یا IELTS موفق شده اند، به صورت رایگان و بدون شهریه اجازه تحصیل می دهند. همچنین برای قبول شدن در دانشگاه های دولتی ترکیه، باید معدل تحصیلی بالا و همین طور نمره GRE  بالایی داشته باشند. اما دانشگاه های خصوصی پزشکی به طور معمول متقاضیان را به گذراندن آزمون های دانشجویی بین المللی ملزم نمی کنند؛ اما با این حال آن ها باید نمره بالایی (بالاتر از 80%)  در آزمون های GRE، IELTS و یا TOEFL کسب کنند. از آنجایی که معمولا دانشگاه های دولتی ترکیه در پذیرش دانشجویان بین المللی کمی سخت گیری می کنند، بیشتر دانشجویانی که از کشورهای خارجی مایل به تحصیل در ترکیه هستند، به دنبال تحصیل در دانشگاه های خصوصی هستند.
 
تحصیل پزشکی در کشور ترکیه چه قدر طول می کشد؟
 
در حالی که تحصیل پزشکی در ایالات متحده آمریکا، حدودا 4 سال طول می کشد، اما شما برای گذراندن همین مقاطع و دریافت مدرک پزشکی در ترکیه، به 6 سال زمان نیاز دارید. سال های اول و دوم در رشته های پزشکی، مربوط به تحصیل علوم پایه است در حالی که در سال سوم تحصیل مختص مطالعه آسیب شناسی ها و همین طور بیماری ها است. دانشجویان پزشکی در ترکیه در سال های چهارم و پنجم تحصیلشان به کارآموزی بالینی پرداخته و سپس در سال آخر تحصیل، به کارورزی مشغول می شوند. با وجود این که در زمان کارورزی آن ها به عنوان یک پزشک کامل شناخته نمی شوند، اما آن ها برای کارهایی که انجام می دهند حقوق دریافت می کنند.
 
برترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه
 
همان طور که گفته شد ترکیه یکی از همان کشورهایی است که دارای دانشگاه های خوبی در زمینه ها و رشته های تحصیلی متفاوت بوده و مدارک خوب و معتبری را به دانش آموختگان این کشور می دهد.
کشور ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های فنی خوب در میان کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی معروف است، اما باید بدانید که دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی ترکیه نیز، مورد قبول بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه جهان هستند.
 
برخی از دانشگاه ها و دانشکده های معتبر ترکیه که می توان نام برد، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه پزشکی استانبول، دانشگاه پزشکی آنکارا، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اژه، دانشگاه پزشکی مرمره و دانشگاه پزشکی کوچ هستند. البته این دانشگاه هایی که نام برده شدند، تنها بخش کمی از دانشگاه های معتبر ترکیه برای تحصیل پزشکی هستند و بسیاری از دانشگاه های معتبر دیگری هم برای تحصیل در این رشته وجود دارد.
 
شرکت مهاجرتی شایان
 
شرکت مهاجرتی شایان، یکی از شرکت های ارائه دهنده خدماتی نظیر مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت، تحصیل در ترکیه، ترجمه مدارک به ترکی، خرید ملک و ثبت شرکت در ترکیه و همین طور چندین نوع خدمات دیگر نیز می باشد. در صورت قصد مهاجرت به ترکیه، بهتر است جهت دریافت کمک و راهنمایی، به کارشناسان این شرکت مراجعه کنید.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها