دانشمندان توانستند با کمک هوش مصنوعی یک قدم به درمان یکی از خاص ترین رشته های سرطان نزدیک تر شوند.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محققان دانشگاه‌های مجارستان و هند سعی دارند با تحقیق بر روی یک سری بیماران خاص و بررسی مشخصات کرم‌های جهش یافته درمانی نهایی برای سرطان‌های خاص پیدا کنند. طبق اطلاعات به دست آمده تحقیقات دانشمندان با کمک فناوری هوش مصنوعی پیش می‌رود و افراد سعی دارند با بررسی دقیق داده‌ها راهی برای پایان دادن به سرطان را کشف کنند.

دانشمندان مذکور بیشتر تمرکز خود را بر روی نوع سرطان فاوو قرار داده‌اند که باعث تولید بیش از اندازه آدرنالین می‌شود. این سرطان به نحو بسیار دشواری تشخیص داده می‌شود و بسیار کشنده است. با تحقیقات صورت گرفته بر روی یک سری از بیماران سرطان فاوو، هوش‌های مصنوعی توانسته‌اند کرم جهش یافته‌ای را تشخیص دهند که می‌تواند برای درمان بیماران مفید باشد.

هوش‌های مصنوعی به پروتئینی به نام SDHB دست پیدا کرده‌اند که باعث ایجاد انرژی بالا در بیماران سرطان فاوو می‌شود. کرم‌های جهش‌ یافته نیز قادرند با این پروتئین مقابله کنند و جلوی آن را بگیرند اما دانشمندان باید ابتدا این کرم‌ها را به شکلی جدید درآورند.

نحوه درمان سرطان‌های خاص

نحوه درمان سرطان‌های خاص

در حالت عادی کرم‌های مذکور ژن‌های SDHB در دی ان ای را حذف نمی‌کنند. این کرم‌ها در شرایط خاص می‌توانند از انرژی ایجاد شده توسط SDHB برخوردار شوند و از آن به عنوان سوخت استفاده کنند. دانشمندان سعی دارند با کمک هوش‌های مصنوعی دارویی را اختراع کنند که می‌تواند استفاده کرم‌های جهش یافته از SDHB را افزایش دهد. پس از این مرحله محققان قصد دارند کرم‌های جهش یافته را از دی ان ای بیماران حذف کنند تا به این صورت نهایتا سرطان فاوو درمان شود. گفتنی است؛ تا به امروز پیدا کردن درمان برای سرطانی همچون فاوو کاملا غیر ممکن به نظر می‌رسید اما اکنون با کمک هوش مصنوعی و دانشمندان دانشگاه‌های مختلف دنیا می‌توان به کشف درمان برای بیماری‌های خاص امیدوار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها