عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها به ارائه راهکارهای طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سم‌زدایی در این شرایط پرداخت.
کد خبر: ۱۲۹۹۲۷۰

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد انصاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ارائه راهکار‌های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سم‌زدایی در این شرایط پرداخت.

وی تصریح کرد: زمانی که آلودگی در هوا ایجاد می‌شود این آلودگی از طریق تنفس و ریه وارد جریان خون می‌شود لذا مکانیسم‌های دفاعی دچار اشکال شده و شانس بروز هر بیماری عفونی مانند کرونا می‌تواند افزایش پیدا کند. بر همین اساس افراد باید موادی را مصرف کنند که هم به تقویت قوای ایمنی بدن بپردازد و هم اینکه سم‌زدایی کند.

انصاری بیان کرد: مرکبات، شیر گاو، کره حیوانی، سوپ‌ها به ویژه سوپ سبزیجات در این زمینه می‌تواند کمک کند.

وی بیان کرد: سوپی به نام سوپ دکتر کمالی‌نژاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معروف شده است که می‌تواند هم در آلودگی هوا و هم در برابر کرونا به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند. یک فنجان بلغور گندم، پنج لیوان آب، یک عدد هویج و یک پیاز کوچک، جعفری و شوید تازه خرد شده هر یک به اندازه سه قاشق غذا خوری، نمک و زردچوبه و دو قاشق غذاخوری روغن کنجد یا یک کره ۲۵ گرمی ترکیبات این سوپ را تشکیل می‌دهد.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: این مقدار سوپ برای چهار نفر که آن را به همراه غذای اصلی هر دو روز یک بار بخورند کفایت می‌کند و موجب شود این افراد در برابر کرونا و آلودگی هوا از مقاومت بالایی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: حضور گیاهان آپارتمانی در محیط خانه نیز موجب کمک به جریان هوای پاک در خانه و در نتیجه به تنفس افراد کمک می‌کنند. یا اینکه پیاز را قاچ کرده و چند قطره لیمو به آن اضافه کرده در یک ظرف روباز بگذارند که این مورد هم می‌تواند به هوای پاکیزه داخل منزل کمک کند.

انصاری همچنین در رابطه با افرادی که مبتلا به کرونا بوده و بهبود پیدا کرده‌اند، اما با توجه به ضعف قوای بدنی امکان تأثیر آلودگی هوا بر آنان وجود دارد، گفت: این افراد باید مغز بادام پوست گرفته شده یا انجیر خیسانده را قبل از صبحانه و شام بخورند یا اینکه یک یا دو قاشق مربا خوری عسل را با یک لیوان مخلوط کرده و بنوشند و چنانچه منع مصرف گوشت نداشته باشند پلو شوید به همراه گوشت گوسفند مصرف کنند تا سیستم ایمنی خود را مجدداً تقویت کرده و بتوانند خود را از آسیب‌های کرونا دور نگه‌ دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها