چیز کمی بهتر از میوه تازه رسیده است که از دست خورده شود ، اما وقتی این امکان وجود ندارد ، بهترین کار بعدی را انجام دهید: میوه خود را فریز کنید. انجام این کار آسان ، اقتصادی و روشی بدون فکر برای افزایش عمر هر چیز شیرین و تازه ای است که روی پیشخوان شما است.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۴۴

چرا باید در مرحله اول میوه را فریز کنید؟

به گزارش جام جم آنلاین ،چسباندن میوه در فریزر باعث تغییر بافت آن می شود ، اما بهترین روش برای حفظ هر نوع طعم و مزه بدون کمک قند یا مواد افزودنی است. توت ، سیب ، گیلاس یا موز یخ زده را کنار خود نگه دارید تا دسر درست کنید ، از میوه های گرمسیری منجمد برای طعم دادن به اسموتی ها استفاده کنید و در عین حال آنها را سرد نگه دارید. و نکته آخر ، برای یک خوراکی تازه ، میوه هایی مانند انگور ، گل عسل و موز کاملاً مزه ای دارند که مستقیماً از فریزر خورده می شوند.

راهنمای گام به گام برای یخ زدن هر میوه ای

در اینجا یک روش ساده وجود دارد که به شما امکان می دهد تقریباً هر میوه را فریز کنید. این بسیار ساده است (اگرچه ، بسته به میزان آب و ساختار میوه ، ممکن است بخواهید به یادداشت های زیر مراجعه کنید). اما نکته های کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که رطوبت و هوا دشمن غذاهای منجمد هستند.
میوه خود را کاملا بشویید و خشک کنید. اگر میوه پوست دارد ، آن را پوست بگیرید. هرگونه کبودی ، گاز گرفتگی یا سایر نقاط نامطلوب را از بین ببرید. اگر میوه شما از اندازه لقمه بزرگتر است ، آن را برش داده یا به قطعات یک اندازه یکنواخت در اندازه انتخابی خود برش دهید. میوه خود را دوباره با حوله یا حوله کاغذی خشک کنید. هدف این است که تا حد ممکن رطوبت را از بین ببرید. میوه را به سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی منتقل کنید . میوه را به صورت یک لایه پخش کنید. روکش با پلاستیک سینی را به فریزر منتقل کرده و برای چند ساعت یا حداکثر یک شب یخ ​​بزنید. سینی خود را از فریزر خارج کنید. میوه را به آرامی از روی کاغذ روغنی جدا کرده و به کیسه های فریزر برچسب دار منتقل کنید. قبل از مهر و موم کردن کیسه های فریزر ، تا آنجا که می توانید هوا را فشار دهید. میوه شما آماده است و برای 6 تا 9 ماه دوام خواهد داشت. موارد مهمی که باید برای میوه های خاص به خاطر بسپارید از آنجا که هر میوه ای متفاوت است ، چند نکته برای هر یک وجود دارد که به شما کمک می کند تا آن را به طور موثرتری منجمد کنید. آنچه شما باید بدانید در اینجا آمده است:

  • سیب:

 سیب های شیرین نسبت به انواع ترش تمایل دارند طعم خود را بهتر در فریزر حفظ کنند. پوست آنها را پوست بگیرید و قبل از یخ زدن آنها را برش بزنید. اگر دسته بزرگی را منجمد می کنید و می خواهید از قهوه ای شدن جلوگیری کنید ، سیب ها را در محلول آب شور خیس کنید و آنها را آماده کنید.

  • موز:

 ابتدا پوست بگیرید ، سپس قبل از یخ زدگی ، آنرا ورقه ورقه کنید.

  • توت:

توت سیاه ، بلوبری ، تمشک یا توت فرنگی را بشویید ، در صورت لزوم ساقه آن را خشک کرده و قبل از انجماد کامل خشک کنید. (توت فرنگی به خوبی ورقه ورقه می شود.

  • مرکبات:

 بهترین روش فریزر برای نگهداری لیمو ، لیموترش ، گریپ فروت یا پرتقال ، صرفه جویی در تهیه رنده و آب آن است. مرکبات را آب بگیرید و آب را به یک سینی مکعب یخ منتقل کنید تا یخ بزند. (شما همچنین می توانید در یک کیسه پلاستیکی محکم و مهر و موم شده آن را صاف بگذارید تا یخ بزند.) می توانید مرکبات را مستقیماً درون کیسه فریزر قرار دهید ، اما این نکته ای است که ما دوست داریم ، با احترام به گزش نان شیرینی: تقسیم مرکبات را به یک قسمت منفرد تقسیم کنید. (مانند قاشق چای خوری یا قاشق غذاخوری) برای راحتی کار.

  • کیوی:

ابتدا پوست بگیرید ، سپس قبل از یخ زدگی ، آنرا ورقه ورقه کنید.

  • انبه:

قبل از انجماد انبه را پوست بگیرید و ببرید.

  • خربزه:

 انواع طالبی ، عسلی و کرنشاو به خوبی منجمد می شوند. هندوانه به دلیل داشتن محتوای آب بسیار زیاد ، این کار را نمی کند.

  • آناناس:

 آناناس هسته ای را قبل از برش پوست بگیرید و منجمد کنید. اگر آناناس شما مخصوصاً رسیده است ، آب مانده را ذخیره کرده و آن را نیز منجمد کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها