تایج یک مطالعه نشان می‌دهد؛

خواب خوب شبانه ذهن را پاک می‌کند

مشخصات بالشت خوب ؛ با چند تا بالش باید خوابید؟

بالش مناسب مدل خواب شما کدام است؟

برای این که بتوانید خواب آرامی داشته باشید باید برخی نکات را هنگام خرید بالش مدنظر داشته باشید زیرا بالش نقش اصلی در محافظت از سر، گردن و ستون فقرات دارد.
کد خبر: ۱۲۹۸۷۷۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، این یک سوال چالش برانگیز است اما برای داشتن یک خواب راحت حتما باید به تعداد بالش ها توجه کرد. هنگام خوابیدن به چند تا بالشت نیاز دارید؟ خوب پاسخ به این سوال، بسیار ساده تر از تصور شماست.

بالش مناسب

بالش مناسب

در حالی که همه ی افراد به چیزهای متفاوتی برای خوابیدن نیاز دارند، بیشتر ما فقط به یک بالش خوب برای محافظت از گردنمان نیاز داریم. چالش ما پیدا کردن یک بالشت مناسب می باشد. در این بخش از سلامت همه ی موارد را برای پیدا کردن بالشی مناسب که سر و گردن را در وضعیت مناسبی قرار دهد، بررسی خواهیم کرد.

نقش بالشت یا همان بالش چیست؟

مانند یک تشک با کیفیت، نقش اصلی یک بالش این است که سر، گردن و ستون فقرات را به صورت موازی در یک راستا قرار دهد. ستون فقرات سالم و حالت قرار گرفتن بدن بیش از هر چیز بر سلامت کلی خواب شما تاثیر می گذارد. بسیاری از درد ها و ناراحتی ها از عدم انطباق ستون فقرات ناشی می شود.

برای این که بتوانید خواب آرام داشته باشید و همچنین احساس خوبی هم داشته باشید، باید اول با مراقبت از ستون فقرات خود شروع کنید. هنگام انتخاب بالش جدید یا تشک بهتر، عادت های خوابیدن خود را در نظر بگیرید زیرا نحوه ی خوابیدن خود، بالش و تشک نقش مهم و کلیدی را در سالم نگه داشتن ستون فقرات ایجاد می کنند. در بخش بعدی در مورد نوع بالش مناسب برای حالت های مختلف خواب صحبت می کنیم.

نقش بالش

بالش مناسب برای هر کدام از حالت های خوابیدن

بهترین بالشت ها برای شما آن هایی هستند که از سر و گردن تان به خوبی محافظت می کنند. هنگام انتخاب بالشت مناسب، به ارتفاع و سفت بودن آن توجه داشته باشید که این دو عامل مهمی برای یک بالش خوب می باشند. فراموش نکنید که حالت بدنی خود را نیز در نظر بگیرید. عرض شانه ها و اندازه ی سر شما بر ارتفاع مناسب بالش جهت صاف نگه داشتن گردن شما تاثیر می گذارد.

خوابیدن به پهلو

اکثر ما عادت داریم که به پهلو بخوابیم، تقریباً 70٪ از مردم ترجیح می دهند از این طریق چرت بزنند. در حالی که بسیاری از افراد عادت به پهلو خوابیدن دارند، پس در واقع بهتر است یک بالشت با کیفیت پیدا کنید تا فاصله بین شانه ها و گردن را کاملا پر کند. در بیشتر موارد، بالش های مناسب برای کسانی که به پهلو می خوابند، آن هایی هستند که بین 3 تا 6 سانتی متر ارتفاع داشته و سفت باشند. در این مورد سلیقه ی شما مهم نیست، بالش شما باید به اندازه ای سفت باشد که بتواند سرتان را با بقیه بدنتان هماهنگ کند و در یک راستا قرار دهد.

خوابیدن به پهلو

بالش خیلی نرم یا خیلی سفت می تواند منجر به سر درد شود. بالش های طبی برای کسانی که به پهلو می خوابند و نمی دانند که ضخامت بالش کناریشان دقیقا چقدر باید باشد، بسیار مناسب است. این نوع بالش ها دو شیب دارند که که هر کدام دارای ضخامت های مختلف هستند و به شما ابن امکان را می دهند که هر دو طرف را امتحان کرده تا راحت ترین حالت را انتخاب کنید . برای کسانی که عادت دارند به پشت و یا رو به شکم بخوابند، بالش های کم حجم بهتر است.

خوابیدن به پشت

بالشت هایی با ارتفاع کم تا متوسط برای افرادی که طاق باز می خوابند بسیار مناسب است و می توانند سر خود را روی بالش هایی با ضخامت 1 تا 5 سانتی متری قرار دهند . افرادی که به پشت می خوابند از مزیت داشتن ستون فقرات سالم برخوردار هستند زیرا که بدن آن ها در طبیعی ترین و آرام ترین حالت قرار می گیرد.

خوابیدن به پشت

بنابراین یک بالش خوب برای این دسته از افراد ، بالشی است که سر را دقیقا ما بین شانه ها ثابت نگه دارد . اگر خیلی کم حجم و نرم باشد باعث می شود که سر به داخل بالشت فرو برود، از طرفی دیگر اگر خیلی بلند باشد، چانه ی شما را به سمت جلو سوق می دهد که این می تواند منجر به ایجاد درد شود. افرادی که به پشت می خوابند می توانند از بالش های گود استفاده کنند، چرا که آن ها کمک می کنند تا سر شما در وضعیت مناسبی قرار بگیرد و از خشک شدن گردن جلوگیری خواهند کرد.

خوابیدن روی شکم

افرادی که به روی شکم می خوابند فقط محدود به استفاده از بالش های خیلی نرم و با ضخامت کمتر از سه سانتی متر می باشند. در حالی که بعضی از افراد ترجیح می دهند بدون بالش بخوابند اما باید در نظر داشت که قرار دادن یک بالشت در زیر سر به شما کمک می کند تا ستون فقرات تان تا حد ممکن صاف قرار بگیرد. اگراین فراد بالش خیلی بلندی را انتخاب کنند سر آن ها در وضعیت بدی قرار می گیرد که منجر به آسیب زدن به ستون فقرات می شود و یک درد غیر ضروری را ایجاد می کند.

خوابیدن روی شکم

برای فردی که عادت به روی شکم خوابیدن دارد، یک بالش ایده آل همانند بالشی است که در اتاق های ماساژ قرار دارد و فرد می تواند روی آن به راحتی به حالت دمر بخوابد. با این وجود، این مدل خوابیدن برای همه ی افراد خوشایند نیست. برای داشتن خوابی سالم و پیشگیری از گردن درد در آینده، حالت خواب خود را به پشت یا پهلو تغییر دهید زیرا که خوابیدن بر روی شکم برای بدن شما مضر است.

استفاده از تخت خواب های قابل تنظیم و متحرک برای تغییر پوزیشن در خواب

وقتی هر شب روی رختخواب دراز می کشیم ، طبیعتاً حالتی را برای خود انتخاب می کنیم که راحت تر است. گفتن تغییر حالت خواب معمولا ساده تر از عمل کردن به آن است. با این حال غیر ممکن هم نیست. در حالی که تخت خواب های قابل تنظیم یک کالای لوکس برای ارتقا کیفیت خواب شبانه محسوب می شوند، در واقع می توانند یک وسیله ی مفید برای اصلاح عادت های خواب شما به حساب بیایند. تخت های قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد تا زاویه سر و پاهای خود را تغییر دهید و همچنین به شما اختیار کامل می دهد تا راحت ترین زاویه برای خوابیدن به پهلو یا پشت خود را پیدا کنید.

تخت خواب های قابل تنظیم

چه زمانی باید از دو بالش استفاده کنیم؟

اکثر ما تعداد زیادی بالش روی تخت خود داریم ، خوب با این بالش های اضافی چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟ در حالی که فقط به یک بالشت برای زیر سر خود نیاز دارید ، همچنین می توانید از بالش های اضاقی برای محافظت بیشتر از سر خود در جاهای دیگر استفاده کنید.

تقریبا سی و یک میلیون نفر روزانه از کمر درد رنج می برند و این مهم ترین دلیلی است که سر کار خود حاضر نمی شوند. جدا از خریدن بهترین تشک برای کمر درد، بالش ها هم بدون در نظر گرفتن نحوه خوابیدنتان می توانند باعث تسکین کمر درد شما شوند.

برای به پهلو خوابیدن با کمر درد مزمن می توانید بالش های کم حجمی را زیر زانو ها و یا دنده های خود به جهت هم ترازی ستون فقرات و مهره های کمر خود قرار دهید. قرار دادن بالش زیر زانو باعث می شود که کمرتان بیشتر در تخت فرو برود و با صاف شدن ستون فقرات ، کمر درد را کاهش می دهد.

خوابیدن با دوبالش

افرادی که به روی شکم می خوابند برای پیشگیری از فرو رفتن بیش از حد بالا تنه در تشک، می توانند از تعدادی بالش و قرار دادن آن ها در زیر شکم خود استفاده کنند. اگر شما یکی از سی و یک میلیون نفری هستید که به طور مکرر درد کمر را تجربه می کنید، داشتن بالش مموری فوم برای شما اجباری می باشد. مموری فوم برای کاهش درد و پیشگیری از دردهای جدید بسیار عالی است. اگرچه از بالت های دیگر گران تر هستند اما مزایای آن ها بی نظیر است. به غیر از مقابله با کمر درد، از این بالشت ها می توان برای بهبود وضعیت خواب به روش های دیگر استفاده کرد.

کسانی که به پهلو می خوابند، می توانند با قرار دادن یک بالش زیر زانوهای خود خواب بهتری را تجربه خواهند کرد زیرا که کمک می کند تا استخوان لگن آن ها صاف قرار بگیرد . علاوه بر این، بالش های بدن برای زنان باردار بسیار مناسب و راحت است زیرا که آن ها از زیر شکم و زانوها و کمر شما محافظت می کنند. همچنین می توانید هنگامی که مشغول تماشای تلوزیون هستید یا روی تخت مطالعه می کنید ، تعدادی بالش به عنوان تکیه گاه در پشت خود قرار دهید یا از آن ها برای زیر سر خود استفاده کنید، فقط حواستان باشد به هنگام خواب ان ها را کنار بیاندازید.

 بالش

برای یک خواب خوب آماده اید؟

به یاد داشته باشید که بالش های روی تخت صرفا جنبه ی تزئینی دارند و شما برای خواب فقط نیاز به یک بالشت دارید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها