غرامت خون حاج قاسم با توقیف اموال رئیس‌جمهور آمریکا
پرونده ترور شهید سلیمانی در دادگاه‌های بین‌المللی؛

غرامت خون حاج قاسم با توقیف اموال رئیس‌جمهور آمریکا

برهم صالح اعلام کرد در سال آینده میلادی کشورش شاهد اقدامات سرنوشت سازی مانند انتخابات زودهنگام خواهد بود.
برهم صالح اعلام کرد در سال آینده میلادی کشورش شاهد اقدامات سرنوشت سازی مانند انتخابات زودهنگام خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۸۶۵۱
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، الجزیره گزارش داد برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنانی اعلام کرد انتظار می رود در سال آینده میلادی، اقدامات سرنوشت سازی همچون انتخابات زودهنگام در این کشور به وقوع بپیوندد.

برهم صالح گفت: ما در سال آینده، شاهد اقدامات سرنوشت سازی هستیم که در برگزاری انتخابات زودهنگام، پاک و شفاف تجلی می یابد.

او همچنین خواهان قرارداد سیاسی جدید شد که در سایه آن بتوان دولتی توانا و دارای حاکمیت کامل شکل گیرد و بتواند به بحران ها پایان دهد.

او همچنین گفت: باید عراق از سیاست محورهای بین المللی دور نگه داشته شود تا بتواند نقشی فعال را در استقرار صلح و امنیت در منطقه ایجاد کند.

رئیس جمهور عراق در ادامه تأکید کرد: تحمل عواقب درگیری ها، شکست های سیاسی، فساد و بازی با قدرت برای آنها غیرممکن است.

او همچنین گفت: هیچ راهی برای کوتاه آمدن در خصوص حاکمیت عراق وجود نداشته و سلاح تنها باید در دست دولت باشد.
گفتنی است پیشتر نیز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشست سالانه اتاق عملیات مشترک این کشور اعلام کرده بود: نهاد‌های دولتی وظیفه دارند با فرماندهی اتاق عملیات مشترک همکاری کنند تا بتوانیم امنیت را به کشور بازگردانیم.

مصطفی الکاظمی همچنین در سخنانش بر ضرورت حفاظت از مرزها، اجتناب از پوشیده نگه داشتن اطلاعات امنیتی، افزایش تلاش برای از میان برداشتن تسلیحات خارج از چارچوب قانون و شبکه‌های سازمان یافته تبهکار در کشور تاکید کرد.

الکاظمی ضمن تذکر درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، به اهمیت تامین فضای امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات اشاره کرد. وی گفت: کشور با چالش‌های عمیق و بزرگی مواجه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها