ابتکار جدید از خودروساز آلمانی

نمایشگر مسلط بر کل داشبورد مرسدس (+عکس)

مرسدس AMG GT سری سیاه به‌تازگی با ثبت تایم ۶ دقیقه و ۴۳.۶ ثانیه در نوربرگ‌رینگ، رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی تولید این پیست را شکست.
کد خبر: ۱۲۹۷۹۹۲

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، اکنون نیز این هیولای آلمانی به یک پیست دیگر در خانهٔ خود یعنی زاکسن‌رینگ رفته تا ببیند آیا می‌تواند در اینجا هم رکوردشکنی کند. سری سیاه برای انجام این کار باید مک‌لارن سنا را مغلوب کند که با تایم ۱ دقیقه و ۲۵.۱۹ ثانیه سریع‌ترین خودروی زاکسن‌رینگ محسوب می‌شود.

رکورد جدید مرسدس AMG GT سری سیاه در پیست نوربرگ‌رینگ

سری سیاه که توسط نشریهٔ اتوبیلد به این پیست بُرده شده، با «گیدو ناومان» پشت فرمان و لاستیک‌های میشلن کاپ ۲ اقدام به تایم زنی کرده و موفق به ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۶۲ ثانیه شده است. این یعنی هرچند هیولای مرسدس نتوانسته پشت سنا را به خاک بمالد اما تنها کمتر از نیم ثانیه با این هایپرکار بریتانیایی در زاکسن‌رینگ فاصله دارد؛ بنابراین می‌تواند گفت AMG GT سری سیاه یک قاتل واقعی ابرماشین‌ها است.

رکورد جدید مرسدس AMG GT سری سیاه در پیست نوربرگ‌رینگ

بخش عمده‌ای از این پرفورمنس خارق‌العاده به خاطر نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربویی است که ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سری سیاه به لطف این نیرو ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در کمتر از ۹ ثانیه قلهٔ دویست کیلومتر بر ساعت را فتح می‌کند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. البته این ویژگی‌ها هزینه دارد و برای داشتن یک AMG GT سری سیاه باید حداقل ۳۲۵ هزار دلار پرداخت کرد که دو برابر گران‌تر از مدل AMG GT R است.

رکورد جدید مرسدس AMG GT سری سیاه در پیست نوربرگ‌رینگ

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها