گفت‌و‌گو با محمدرضا یوسفی، کارگردان «دوئل امجدیه»

علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یکی از نمایندگان مجلس الجزایر از قصدش برای ارائه پیش نویس قانونی با هدف ممنوعیت تبلیغ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این کشور خبر داد.
یکی از نمایندگان مجلس الجزایر از قصدش برای ارائه پیش نویس قانونی با هدف ممنوعیت تبلیغ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۷۸۸۸

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت «امیرة سلیم» در صفحه فیس بوک خود نوشت که قصد دارد پیش نویس قانونی را با هدف ممنوعیت تبلیغ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی رسانه‌های الجزایر  به مجلس این کشور ارائه دهد.

وی افزود: «پیش نویس این قانون برخاسته از مواضع کشور الجزایر در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است به خصوص آنکه عادی سازی بر مسئله صحرای باختری از طریق چانه زنی سیاسی و با برخی توجیه‌های تجاری و قرارداد‌های مشکوک به شدت لطمه زده است».

سلیم ادامه داد: «با توجه به اینکه عادی سازی به سبب دیدگاه‌هایی که منبعش مشخص نیست و نیز به علت انتشار خبر‌های دروغ به خصوص در رسانه‌های جایگزین در صفحات الکترونیکی در حال ایجاد دو دستگی اجتماعی است، حمایت از شهروندان الجزایری و روشن کردن افکار عمومی ایجاب می‌کند این موضوع جزو موارد ممنوعه قرار بگیرد و به عنوان تعرض به مواضع ثابت الجزایر در قبال مسائل امت و در صدر آن مسئله فلسطین تلقی شود».

وی درباره علل ارائه این پیش نویس افزود: «هدف از این متن قانونی آن است که درباره این پدیده حکم بدهد و جلوی بحث و جدل‌ها را درباره آن در داخل جامعه بگیرد، زیرا می‌تواند باعث اختلافات ایدئولوژیکی عمیقی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود و به نظام عمومی و ثبات کشور و جامعه لطمه بزند حال آنکه وضع کنونی به وحدت نیاز دارد نه به اختلاف افکنی و اختلافات. باید از پیشدستی ملت و دولت الجزایر در جنبه‌های امنیتی و منطقه‌ای مسائل حمایت شود».

تاکنون و طی ماه‌های اخیر، برخی از کشورهای عربی نظیر امارات، بحرین، سودان و مراکش در اقدامی خائنانه به آرمان‌های فلسطین، اقدام به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کرده‌اند. گروه‌های مقاومت ضمن محکوم کردن این اقدام برخی از حاکمان عربی، آن را همچون خنجری خواندند که بر پیکر فلسطین فرو رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها