فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد شرکت‌های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند.
کد خبر: ۱۲۹۷۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،شرکت فیسبوک اعلام کرده که قصد دارد چند شرکت هلدینگ ایرلندی را که به آن‌ها امکان انتقال میلیارد‌ها دلار سود با دور زدن قوانین آمریکا داده بود را تعطیل کند. این شرکت‌های ایرلندی برای نگهداری از دارای‌های معنوی فیسبوک مورد استفاده قرار می‌گرفتند و شرکت فیسبوک برای استفاده از IP به این هلدینگ‌ها پول پرداخت می‌کرد؛ به این ترتیب بخش عمده‌ای از فروش فیسبوک در آمریکا صرف اداره این هلدینگ‌ها می‌شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده هلدینگ ایرلندی اصلی قیسبوک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۱ میلیون دلار مالیات پرداخت کرد چرا که این شرکت توانسته بود بیش از ۱۵ میلیارد دلار از همکاری با فیسبوک سود کند. اقدام فیسبوک برای تعطیلی این شرکت‌ها صرفا به این دلیل انجام خواهد شد که فیسبوک برای پاسخ دادن به برخی سوالات مبنی بر دور زدن این شرکت بزرگ برای عدم پرداخت مالیات و خروج درآمد این شرکت به ایرلند، به دادگاه احضار شد.

فیسبوک

علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده است که مجوز‌های مالکیت معنوی این شرکت از ایرلند به آمریکا باز گردانده شد و قرار است از این تغییرات از ماه ژانویه سال جاری اجرایی خواهد شد و فیسبوک معتقد است که این اقدامش با تغییرات اخیر قوانین در آمریکا سازگاری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها