استیک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار

طرز تهیه استیک بی نظیر و عالی

استیک به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه باما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۹۷۰۸۴

طرز تهیه استیک بی نظیر و عالیبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از چی شی

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله گوساله ۲ تکه استیکی
روغن زیتون بدون بو ½ فنجان
سیر ۴ حبه
رزماری ۴ شاخه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت استیک گوشت

 
طرز تهیه استیک بی نظیر و عالی

مرحله اول

برای تهیه استیک گوشت آبدار ابتدا فیله گوساله را داخل یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روغن زیتون را اضافه می کنیم و چند دقیقه با دست ماساژ می دهیم تا روغن زیتون تمام قسمت های گوشت را کاور کند.

 
 

مرحله دوم

در ادامه سیرها را خرد می کنیم و به همراه رزماری و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را کمی با دست ورز می دهیم تا گوشت طعم دار شود. در ادامه یک سلفون روی کاسه می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم.

 
 

مرحله سوم

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث خوشمزه تر شدن استیک می شود این است که زمان کافی برای مرینت داشته باشد. برای اینکه گوشت طعم خوبی بگیرد و به راحتی مغز پخت شود حداقل باید به مدت ۱۲ ساعت در مواد طعم دهنده بماند.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، باید آنرا گریل کنیم. برای این منظور می توانیم از سمت خط دار تابه دو طرف استفاده کنیم. سمت گریل تابه را روی حرارت متوسط به بالا قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا داغ شود.

 
 

مرحله پنجم

برای گریل کردن استیک ها نیازی به استفاده از روغن نیست. پس از اینکه تابه به خوبی داغ شد، استیک ها را روی تابه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا یک طرف استیک ها به خوبی گریل شود، سپس انها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز گریل شود.

 
 

مرحله ششم

اگر استیک ها را با حرارت کم و زمان طولانی گریل کنیم، گوشت خشک و سفت می شود و کیفیت استیک ها به شدت پایین می آید. در پایان استیک ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سبزیجات گریل شده سرو می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها