سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به "ادعاهای ترامپ و سخنگوی سنتکام" واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۹۶۹۴۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه اعلام کرد:
 
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیرا مطرح شده از سوی رئیس رژیم آمریکا و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام در خصوص وارد ساختن اتهاماتی به کشورمان اظهارداشت: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد  اتهامات ترامپ و سنتکام، اظهار داشت همانگونه که بارها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدین آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی های جدید هستند.
 
خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.
 
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند. جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می داند.
 
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در توییتر نوشت: سفارتخانه ما یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه تا از آنها عمل نکرد. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران و حالا حرف از حملات دیگری علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.
 
وی ادامه داد: توصیه دوستانه‌ای به ایران دارم. اگر یک آمریکایی در عراق کشته شود، من ایران را مسئول می‌دانم. دوباره فکر کنید!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها