هفته گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که بخش مدیریت فناوری اطلاعات شرکت SolarWinds مورد حمله سایبری قرار گرفته و احتمال می‌رفت دولت روسیه مسئول صورت گرفتن این حملات باشد.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۷۹

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از این حمله بخش‌های دولتی مختلف در آمریکا مانند خزانه‌داری این کشور آسیب دیدند و احتمال می‌رود اطلاعاتی مانند پست‌های الکترونیک آن‌ها به سرقت رفته باشند.

به دنبال این اتفاقات بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا که در فهرست مشتریان SolarWinds قرار دارند در حال انجام تحقیقات امنیتی هستند تا از آسیب‌های احتمالی وارد شده به خود مطلع شوند. اکنون بر اساس جدید‌ترین اطلاعات منتشر شده به نظر می‌آید شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری مانند اینتل، انویدیا، بلکین و وی ام ویر تحت تاثیر این حملات سایبری بوده‌اند.

این شرکت‌ها تنها تعداد محدودی از مجموعه‌هایی هستند که از حملات صورت گرفته آسیب دیده‌اند؛ طبق اظهارات شرکت SolarWinds حدود ۱۸ هزار مجموعه حین این حملات آسیب دیده‌اند. این مجموعه همچنین سعی داشته تا نام شرکت‌هایی که نرم افزارهای آلوده به ویروس داشته‌اند را یاد نکند و اطلاعاتی از آن‌ها به رسانه‌ها ندهد. در حال حاضر تمامی شرکت‌های بزرگی که جزو مشتریان SolarWinds بوده‌اند اظهار داشته‌اند که آن‌ها در حال انجام تحقیقات تکمیلی هستند تا از میزان خسارت‌های وارد شده مطمئن شوند.

همان‌طور که مشخص است فرآیند مطالعه و تحقیق بر روی حملات تروریستی مدت‌ها زمان می‌برد و شرکت‌ها احتمالا چندین هفته بر روی این فعالیت‌ها تمرکز خواهند داشت. گفتنی است؛ حملات سایبری به شرکت SolarWinds همچنان به پایان نرسیده و ماه‌های زیادی است که در حال انجام است. این مجموعه نه تنها تلاش دارد قسمت‌های آسیب دیده شرکت خود را کشف کند بلکه آن‌ها سعی دارند دسترسی هکر‌ها به سیستم‌های خود و مشتریان را نیز قطع کنند.

با وجود آن که این حملات از گستردگی بالایی برخوردارند اما به نظر نمی‌رسد شرکت SolarWinds نگرانی خاصی داشته باشد. این در حالی است که مقامات آمریکا توصیه کردند تمامی شرکت‌های وابسته به SolarWinds باید دسترسی‌های خود به اینترنت را محدود سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها