مذاکره مجدد به هیچ وجه شدنی نیست
هشدار ظریف به اروپایی‌ها؛

مذاکره مجدد به هیچ وجه شدنی نیست

رئیس جمهور آمریکا بامداد روز چهارشنبه دستور بخشش 15 نفر از جمله چند نفر نزدیک به حزب جمهوری‌خواه و 4 نظامی آمریکایی که دلیل کشتار شهروندان غیر نظامی عراقی محکوم شده بودند را صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۳۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در موج بخشش‌ها پیش از سال نوی میلادی، «دونالد ترامپ» رئیس جمور آمریکا بخشش دو نفر که در تحقیقات مولر، بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا محکوم شده بودند را صادر کرد.
 
«جرج پاپادوپولوس» و «الکس ون در زوان» دو نفری بودن که به دلیل دروغگویی در جریان تحقیقات بازپرس مولر محکوم شده بودند.
 
وی همچنین دستور عفو 4 نظامی آمریکایی از شرکت بلک واتر را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامیان عراقی محکوم شده بودند صادر کرد.
 
ترامپ 3 عضور سابق جمهوری خواه را نیز مورد بخشش ریاست جمهوری قرار داد.
رئیس جمهور آمریکا همچنینی طرح کنگره برای کمک به آسیب دیدگان از ویروس کرونا را رد کرده و خواستار تعدیل آن شد.
 
روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر گزارش کرده است، ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در لیست عفو خود قرار داده است.
 
اواسط ماه آذر یک منبع آگاه گفته بود که بحث‌هایی که در روزهای اخیر درباره تصمیم ترامپ درباره صدور حکم عفو برای سه فرزند اول خود، داماد و مشاورانش از جمله «رودی جولیانی» وکیل مدافع شخصی وی، صورت گرفته است، بیشتر در قالب یک رئیس‌جمهوری است که احساس می‌کند به شدت تحت فشار و گرفتار است.
ترامپ چندی پیش برای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق خود که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به «اف بی آی» گناهکار شناخته شده بود، حکم «عفو کامل» صادر کرد.
 
فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.
 
با این حال طبق قوانین آمریکا، عفو این افراد و حتی خود ترامپ، آن‌ها را فقط در برابر تعقیب جرایم فدرال مصون می‌کند و دادگاه‌های ایالتی همچنان می‌توانند به تخلفات این افراد رسیدگی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها