اتفاق خوبی که هنگام تماشای فیلم ترسناک در بدن ما رخ می دهد

به دلایلی مهم فیلم ترسناک تماشا کنید

تماشای فیلم ترسناک برای بدن ومغز ما فواید زیادی دارد و به عملکرد مغز کمک میکند. علاقه زیاد به تماشای فیلم ترسناک دلایل علمی دارد.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، بسیاری از افراد علاقه وافری به تماشای فیلم های ترسناک دارند و ظاهرا عاشق آن هستند. گاهی آن ها به حدی به این فیلم ها معتاد می شوند که روزانه حتماً باید یکی از آن ها را تماشا کنند اما دلیل علمی پشت این قضیه وجود دارد که چرا ما عاشق فیلم های ترسناک می شویم ؟ در این قسمت از سایت به اتفاق هایی اشاره می کنیم که هنگام تماشای فیلم ترسناک در بدن ما رخ می دهد.

فواید فیلم ترسناک

1. دو بخش از مغز ما با یکدیگر صحبت می کنند.

دو بخش در مغز وجود دارد که می تواند در مواقع ترس واکنش نشان دهد و مطالعات روانشناسانه ثابت کرده است که کورتکس پیشین مغز مسئول عملکرد های ذهنی با شدت بالا می باشد و سیستم لیمبیک نیز بخشی است که می تواند هنگام تماشای چیز های ترسناک یا روی دادن اتفاق وحشتناک وارد عمل شود. این دو سیستم واکنش شما را هنگام ترس بررسی می کنند و در واقع هنگام رویداد اتفاق ترسناک با یکدیگر صحبت می کنند و عکس العمل شما را برنامه ریزی می کنند .

2. ترس معمولی یا پاسخ به ترس

این پاسخ های ترس توسط هیپوتالاموس دریافت می شود که مسئول تنظیم دمای بدن و ضربان قلب می باشد . بعد از پاسخ ترس، این عکس العمل به هیموتالاموس منتقل می شود که باعث می شود نفس های شما کم عمق تر شوند که می توان این رویداد را پاسخی به اتفاقات ترسناک تلقی کرد .

فواید فیلم ترسناک

3. خالی شدن ذهن

زمانی که در مورد تمرین های مدیتیشن فکر می کنید، قطعاً چیزهای ترسناک به ذهن شما می رسد اما از طرفی تماشای فیلم های ترسناک ممکن است که باعث روی دادن اتفاقاتی شود که می تواند ذهن شما را آرام کند چرا که ذهن تان را برای مدتی از مسائل دیگر منحرف می کند . تحقیقات نشان می دهد که افراد می توانند بسیاری از فکرهای مخرب ذهن را هنگام تماشای فیلم ترسناک کنار بگذارند و آن ها را فراموش کنند و در واقع فیلم ترسناک می تواند به اندازه مدیتیشن روی آرامش و تمرکز ما تاثیر داشته باشد .

4. درگیر شدن هورمون کورتیزول و افزایش ادرنالین

هورمون کورتیزول لزوماً هورمون بد و مضری نیست و زمانی که استرس مزمن در افراد ایجاد می شود، کورتیزول ها ترشح می شوند که این مورد اصلاً برای بدن خوب نیست اما در بعضی از موارد کورتیزول به مقدار کم می تواند به بدن شما اجازه دهد که پردازش های احساسی خوبی داشته باشند و آدرنالین شما را افزایش دهد که باعث ایجاد حس هیجان فوق العاده در فرد می شود و به همین دلیل است که افراد معمولاً دوست دارند هنگامی که خوشحال هستند، فیلم های ترسناک ببینند و انرژی خود را آزاد کنند و در واقع فیلم ترسناک می تواند نوعی استرس مفید را به فرد القا کند.

5. دسترسی پیدا کردن به احساسات ممنوعه

ترس گاهی اوقات می تواند احساسات ما را در جامعه تنظیم کند.احساسات انواع مختلفی دارد که گاهی اوقات قادر به بروز بعضی از آن ها نیستیم . تماشای فیلم های ترسناک به شما اجازه می دهد که این احساسات را بروز دهید و آن ها را بپذیرید و گاهی اوقات توانایی تغییر آن ها را نیز درون شما ایجاد می کند.

چنانچه در سلامت نمناک گفته ایم فیلم های ترسناک گاهی اوقات باعث می شود اتفاقات مخربی را در فرد رقم بزند و در جامعه امروزی همه ما تمایل داریم که احساسات منفی ترسناک و درد آلود را تماشا کنیم اما گاهی اوقات به شدت هم از آن فاصله می گیری م. در واقع فیلم های ترسناک به ما اجازه می دهند که با اتفاقات منفی به صورت خیالی و در قالب یک فیلم مواجه شویم و این موضوع که این اتفاقات همگی خیالی هستند، باعث آرامش ذهن خواهد شد و باعث می شود که از راهی مفید به احساسات ممنوعه خود راه پیدا کنیم . 

6. افزایش انرژی

شاید برایتان جالب باشد اما فیلم های ترسناک به طور وسیعی با انرژی شما مرتبط هستند و می تواند فوایدی را به شما برساند . طبق مطالعه ای که روی تعدادی از افراد انجام دادیم ، حدود 90 درصد شرکت کننده ها مایل به تجربه این چنینی بودند و 10 درصد هرگز تمایلی نشان ندادند و این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد. احتمالاً افرادی که تمایلی به انجام این کار نداشته اند، با احساسات عمیق عاطفی خود درگیر بودند و فعلاً توانایی تحمل هیجان بالا و انرژی زیاد را نداشتند .

افزایش هیجان

7. از بین بردن تشویش و رسیدن به آرامش

اختلالات اضطراب و فوبیای اجتماعی می تواند در اثر تماشای فیلم های وحشتناک تا حدی کاهش پیدا کند اما در موارد نادری ممکن است بر عکس آن نیز اتفاق بیفتد و به طور کلی فیلم های ترسناک می توانند به شما اجازه دهند که احساسات خود را باز یابی کنید و به علت افزایش انرژی و هیجان بتوانید از اضطراب خود دوری کنید و اجازه دهید که احساسات مخرب شما در قالب فیلم به یک باره آزاد شود .

8. برای مغز ما (به ویژه زنان مغز) خوب است

تماشای فیلم ترسناک به نفع مثبت مغز ماست. احساسات بالا و پایین ما هنگام تماشای فیلم ترسناک می تواند مواد خوبی در مغز ما مانند دوپامین ، سروتونین و گلوتامات منتشر کند. این مواد آدرنالین ایجاد می کنند که مانند یک تزریق برای بدن ما عمل می کند و این تغییر برای مغز زنان بسیار مفیدتر از مردان است.

9. ما را برای مواجهه با واقعیت آماده می کند.

فیلم ترسناک می تواند به ما کمک کند تا از نظر ذهنی و جسمی خود را برای مواجهه با مسئله ناگهانی آماده کنیم. ما می توانیم آنها را در زندگی واقعی خود اعمال کنیم. ما در محیط اطراف خود آگاه تر خواهیم بود ، به عنوان مثال می توان موارد خطرناکی را در زندگی ما پیش بینی کرد. وقتی فکر می کنیم که در معرض خطر هستیم ، به طور خودکار به این فکر خواهیم کرد که چگونه از خود دفاع کنیم. فیلم های ترسناک توانایی این مسئله را در شما افزایش می دهند.

10. شرایط اشتراک گذاری احساسات را فراهم می کند

دیدن فیلم های ترسناک برای زن و شوهر خوب است زیرا می توانند ترس خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با اشتراک این احساسات خود را از افکار پرتنش رها سازند.

11 . کالری می سوزاند

براساس مطالعه انجام شده در دانشگاه وستمینستر مشخص شد که 90 دقیقه آدرنالین که در بدن ما پمپ می شود می تواند 113 کالری بسوزاند. فیلم ترسناک می تواند ضربان ما را سریعتر کند و خون پمپ شده ما به واسطه ی افزایش همین ضربان کالری را بسوزاند و این میزان برابر است با یک ساعت پیاده روی . کالری آزاد شده حین تماشای فیلم ترسناک برابر با کالری یک بسته شکلات است.

کالری سوزاندن

12. قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

بعد از تماشای فیلم ترسناک به مدت یک ساعت و نیم، سیستم بدن ما آرام خواهد شد و سیستم ایمنی بدن ما قوی تر می شود. این زمانی است که سیستم ایمنی ما برای مدتی قوی تر می شود. براساس تحقیق، کار مغز ما افزایش می یابد زیرا باعث آزاد شدن موادی مانند دوپامین، گلوتامات و سروتونین می شود. بنابراین، مغز ما برای مدتی هوشیار خواهد بود.

13 . برای دی ان ای ما مفید است

دیدن فیلم ترسناک می تواند DNA ما را تحریک کند چراکه ما باید با موقعیت هایی روبرو شویم که ممکن است ما را بترساند که در آن به ندرت با واقعیت روبرو می شویم. برای برخی از افراد تماشای فیلم ترسناک می تواند سطح اعتماد به نفس را افزایش داده و احساسات آنها را در برخی از بخش های زندگیشان روشن تر سازد. 
14. فوبیا را درمان میکند
فیلم ترسناک برای بهبود ترس از هراس خاص اثبات شده است. درمانگران غالباً از فیلم ترسناک برای کمک به افراد برای مقابله با ترس یا هراس استفاده می کنند. 
15. وزن ما را کاهش میدهد
چنانچه در بالا گفتیم دیدن فیلم ترسناک ضربان قلب ما را بالا می برد. در نتیجه، فعالیت پمپاژ خون به بدن ما نیز بالا می رود. از آنجا که آدرنالین ما بطور خودکار افزایش می یابد، اشتهای ما کاهش می یابد. این شرایط بدن ما را به سوزاندن کالری بیشتری سوق می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها