وزیر دفاع اوکراین تاکید کرد

هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و چین آزادی تجارت را مسدود می‌کند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و چین آزادی تجارت را مسدود می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۵۰۴

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری تریدر گزارش داد دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اظهار کرد که آخرین مجموعه تحریم‌های «غیرمستند» علیه شرکت‌های روسی و چینی که توسط آمریکا اعمال شده است به سادگی مبادله کالا‌های بین‌المللی و آزادی تجارت را مسدود می‌کند و رقبای بالقوه را از بین می‌برد.

مدودف در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این به وضوح هیچ ارتباطی با تهدید‌های خیالی روسیه و چین ندارد. در واقع، این سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی به خاطر بخشی از دستگاه سیاسی آمریکاست.

او اظهارات مشابه مقامات پکن را نیز تکرار کرد.

مدودف افزود: مسکو و چین خواستار لغو کامل مکانیسم‌های تحریم در طول مبارزه جهانی علیه بیماری همه‌گیر کرونا هستند، اما به نظر می‌رسد که این جنگ برای واشنگتن در اولویت نیست.

آمریکا اخیرا در مجموع ۱۰۳ شرکت از روسیه و چین را تحریم کرد و آن‌ها را از دستیابی به کالا‌ها و فناوری آمریکایی منع کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه تحریم‌های جدید آمریکا را «یک گام غیردوستانه دیگر» و مانع از عادی سازی روابط دو جانبه دانست. سخنگوی کرملین اطمینان داد که روسیه قادر خواهد بود از منافع خود محافظت کند.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته دو شخص و شش نهاد روسی را به بهانه دفاع از ناقضان حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

یاد آور می‌شود یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نیز چهارشنبه گذشته از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای ۶ ماه دیگر خبر داد.

پیش از این در تیرماه سال جاری اتحادیه اروپا به طور رسمی تحریم‌های خود علیه روسیه را برای شش ماه تمدید کرده بود.

در آن زمان رهبران اتحادیه اروپا تمدید تحریم‌های روسیه را به دلیل عدم تمایل مسکو به اجرای کامل توافق نامه مینسک در دستور کار قرار دادند. توافق‌نامه مینسک به منظور برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین امضاء شده است.

اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴، اقدامات ادعایی ثبات‌زدای روسیه علیه اوکراین را در چارچوب تحریم‌های جدید پاسخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها