روح سوپراهای تارگا متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هنوز هم زنده بوده و تویوتا نیز با معرفی نسخه سفارشی و تک ساخت GR سوپرا اسپورت تاپ به این محصولات ادای احترام کرده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۶۱

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال ژاپنی‌ها می‌گویند این خودرو از تارگا سوپرا A80 الهام گرفته و سقف مدل A90 حذف شده تا کانسپت موردبحث خلق شود. جدیدترین محصول نمایشی تویوتا پیرو مدل هریتیج ادیشن سال پیش است که در همین رویداد SEMA معرفی شده بود.

معرفی خودروی سوپراسپرت تویوتا (+عکس)

کار روی این خودرو در ابتدا با یک اره شروع شد اما تویوتا و شرکت تگزاسی KC که در زمینه رنگ‌آمیزی خودروها فعالیت می‌کند کار را پیش بردند هرچند در طول نیم ساعت فقط حدود یک اینچ از سقف را بریدند. به همین خاطر برنامه تغییر کرد و دو شرکت از ابزار برش متفاوتی استفاده کردند. تویوتا به همین خاطر از یک جفت پانل کامپوزیتی ساخته شده با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی استفاده کرد تا شکل عالی این خودرو نهایی شود.

معرفی خودروی سوپراسپرت تویوتا (+عکس)

نتیجه نهایی کاملاً قابل‌تحسین است زیرا وقتی سقف این سوپرا اسپورت تاپ در جای خود قرار گیرد به سختی خواهید توانست تفاوت‌های آن و نسخه کوپه استاندارد را تشخیص دهید. طراحی اصلی خودرو با استفاده از بخش بالایی شیشه جلو و بخش بیرونی ساختار سقف در دو سمت راننده و سرنشین حفظ شده است.

معرفی خودروی سوپراسپرت تویوتا (+عکس)

اسپورت تاپ پروژه‌ای پیچیده‌تر از بریدن سقف ثابت و جایگزین کردن آن با پانل‌های جداشدنی بوده زیرا تیم تویوتا و شرکت KC اقدام به تقویت خودرو از بخش پیشرانه تا بخش عقب کرده‌اند. همچنین بدنه نیز تقویت شده تا استحکام این خودروی مفهومی بیشتر شود.

معرفی خودروی سوپراسپرت تویوتا (+عکس)

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا تویوتا علاقه‌ای به تولید این خودرو ندارد. خب شاید ب‌ام‌و آن را زیاد دوست ندارد زیرا در این صورت فروش Z4 می‌تواند کاهش یابد. با این وجود ب‌ام‌و Z4 از سقف نرم با مکانیسم تاشوندگی الکتریکی استفاده می‌کند درحالی‌که سقف سوپرا اسپورت تاپ را باید خود راننده بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها