آیا حشرات کرونا را منتقل می کنند؟
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا توضیح داد؛

آیا حشرات کرونا را منتقل می کنند؟

پزشک مشهور چینی درباره انتقال ویروس کرونا از محیط به انسان هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۵۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، «جونگ نان شان»، پزشک مشهور چینی درباره انتقال کرونا از محیط به انسان هشدار داد.

وی افزود: «تا کنون می‌دانستیم که ویروس کرونا از انسان به انسان منتقل می‌شود، اما اکنون نمونه‌هایی از سرایت آن از محیط به انسان نیز پیدا شده است. این کشف یک پدیده جدید برای همه ما به شمار می‌رود و باید نسبت به این مساله بیشتر توجه شود.

پژوهشگران باید در مورد این پدیده نوظهور، شیوه سرایت آن و چگونگی پیشگیری و مهار آن تحقیقات لازم را انجام و نتایج آن را در اختیار مردم و پزشکان قرار دهند. مشکلات جدید مرتبط با انتقال ویروس از طریق محصولات بسته بندی و مدت زنده ماندن ویروس در آن‌ها و غلظت ویروس هنگام ایجاد عفونت، ما را ملزم به کشف الگوی انتقال و اقدامات پیشگیرانه می‌کند».

پیش از این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین ویروس زنده کرونا را در یک نمونه از بسته بندی خارجی ماهی منجمد وارداتی در شهر چینگدائو استان شاندونگ واقع در شرق چین شناسایی کرد.

جونگ نانشان نخستین کسی بود که بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان اظهار داشت این ویروس می‌تواند از انسان به انسان منتقل شود. تا پیش از این متخصصان تصور می‌کردند ویروس تنها از طریق آبزیان یا سایر حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها