مذاکرات با «هیوندای» و «کیا» متوقف شد

آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل

از پنج سال قبل شایعاتی در مورد تولید خودروی اختصاصی توسط اپل تحت پروژه‌ای به نام Titan مطرح شده است. سال ۲۰۱۶ این پروژه به طور قابل توجهی کوچک شد و اپل موقتاً ساخت خودرو را کنار گذاشت تا روی توسعه فناوری خودران و فروش آن‌ها به خودروسازان تمرکز کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، ظاهراً اپل تمرکزش را دوباره معطوف تولید یک اتومبیل کامل کرده که البته تردیدهایی پیرامون زمان شروع آن که فعلا با نام «اپل کار» (Apple Car) شناخته می‌شود وجود دارد. رویترز در گزارش خود اشاره می‌کند که اپل سال ۲۰۲۴ را برای تولید اتومبیل سواری خود تعیین کرده که ممکن است به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات مربوطه «تا ۲۰۲۵ و فراتر از آن» به تعویق بیفتد. این گزارش هشدار می‌دهد که احتمال لغو دوباره تولید خودرو و تمرکز روی توسعه فناوری خودران وجود دارد.

در ادامه گزارش آمده که اپل برای تأمین برخی از قطعات فناوری خودران خود از جمله سیستم‌های LiDAR از تأمین کنندگان شخص ثالث کمک خواهد گرفت. فناوری باتری این شرکت نیز از طراحی مونوسل (تک سلول) برخوردار است که به خاطر مجزا نبودن سلول‌ها ظرفیت کلی باتری را افزایش می‌دهد. به گفته رویترز این باتری احتمالاً برد خودرو را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

اپل اوایل ماه جاری میلادی رهبری پروژه اتومبیل خودران خود را به «جان جیان‌آندریا» (John Giannandrea)، رییس‌ بخش هوش مصنوعی خود سپرد. جیان‌آندریا سال ۲۰۱۸ به اپل آمد تا روی سیری کار کند و سابقه فعالیت در گوگل با سمت رییس‌ بخش جستجو و هوش مصنوعی را دارد.

تنها یک روز قبل، روزنامه تایوانی Economic Daily News با انتشار گزارشی مدعی شد که اتومبیل اپل سال ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شود که اگر به واقعیت بپیوندد تعلق اپل به یک زمانبندی بسیار بلندپروازانه را نشان می‌دهد. سال ۲۰۱۸ اما «مینگ-چی کو»، از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل پیش‌بینی کرد که خودروی کمپانی کوپرتینویی بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها