وقتی که پدر یا مادر می شویم همیشه نگران سلامتی کودک کوچکمان هستیم و بعضی اوقات بیش از حد روی این موضوع حساس می شویم.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۱۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سرسره ، وقتی که پدر یا مادر می شویم همیشه نگران سلامتی کودک کوچکمان هستیم و بعضی اوقات بیش از حد روی این موضوع حساس می شویم. این ذات بیش از حد حساس ما باعث می شود که گاهی اوقات عادت های به ظاهر سالم که از نظر خودمان درست است را به کودکان یاد بدهیم. در این مطلب شما را از چند آموزش غلط والدین که رایج هستند، آگاه می کنیم:

در حالی که در واقعیت، آنها می توانند در طولانی مدت برای کودکان مضر باشند. بنابراین در اینجا چند عادت به ظاهر سالم و درست وجود دارد که فرزندان ما باید از آنها دست بردارند تا به خودشان آسیب نرسانند.

 همیشه صاف و راست نشستن


از بچگی همه به ما می گویند که صاف و راست بنشینیم و قوز نکنیم. زیرا آن زمان فکر می کردند که خمیده و قوز دار نشستن بر روی حالت و ساختار ستون فقرات و پشت تاثیر می گذارد. در حالی که نتایج مطالعات اخیر با این عقیده مغایرت دارد.

طبق این مطالعات، نشستن در حالت زاویه دار، طوری که به پشت و دو طرف کمر تکیه بدهیم، راحت ترین و درست ترین حالت برای نشستن است.

این زاویه نشستن ۱۳۵ درجه ای به ستون فقرات، تاندون ها و ماهیچه های اطراف ستون فقرات ما فشار وارد نمی کند. در حالی که، نشستن دائم در زاویه ۹۰ درجه فشار زیادی را به ستون فقرات وارد می کند و باعث خم شدن دیسک داخلی ستون فقرات می شود.

 

استفاده از کوله پشتی های سنگین و بزرگ مدرسه


وقتی که داریم برای کودکمان کیف می خریم، همیشه کوله پشتی را به کیف های یک بند ترجیح می دهیم. چرا، چون وزن باید به طور مساوی روی هر دو شانه تقسیم شود اینطور نیست؟ در حالی که این روش هم عوارض جانبی خاص خودش را دارد، مشاهده شده است افرادی که معمولاً کوله پشتی های سنگین حمل می کنند بیشتر بدنشان به سمت جلو قوز پیدا می کند.

با گذشت زمان، این کار می تواند باعث خم شدن قسمت بالایی پشت و گرد شدن شانه ها (حالت جلو رفته و قوز دار) شود. همچنین باعث درد گردن، شانه و پشت بدن می شود.

اموزش های غلطی که والدین به فرزندان خود می دهند

برای جلوگیری از این مشکل، بندهای کیف را به درستی تنظیم کنید تا هر دو آنها به یک اندازه باشند. برای راحتی بیشتر از بند های پهن و نرم استفاده کنید. یا اینکه کلا بیخیال این کوله های پشتی شوید و کیف های چمدانی چرخ دار بخرید که خیلی هم به تازگی پر طرفدار شده اند.

استفاده ی بیش از حد از ضد عفونی کننده دست


مهم نیست کودکان کجا میروند و چه کار می کنند، به هر حال دست خود را کثیف می کنند. در این مورد بیشتر والدین خیالشان راحت است چون کودکشان ضد عفونی کننده همراهشان دارند.

زیرا این ضد عفونی کننده ها را می توانند همه جا همراه داشته باشند و اگر دستشان کثیف شد، در چندی از ثانیه می توانند سریع آن را پاک کنند. با این حال، جدا از اینکه از این ضد عفونی کننده ها در بیمارستان هم استفاده می کنند، اما هیچ مطالعه ای انجام نشده است که ثابت کند ضد عفونی کننده دست می تواند باکتری ها را به طور کامل در محیط بیرون از بین ببرد.

خیلی از افراد منفی باف نیز معتقدند که استفاده بیش از حد از ضد عفونی کننده دست اتفاقا باعث مقاوم شدن باکتری ها می شود. اما باز هم هیچ مطالعه ای برای اثبات این موضوع انجام نشده است.

خب کدام نظر درست تر است؟ طبق نظر مراکز کنترل بیماری، صابون و آب هنوز هم بهترین روش برای تمیز کردن دست کودک در مقایسه با ضد عفونی کننده های دستی هستند. صابون و آب کاملاً دستهای کثیف و چرب را تمیز می کنند بدون اینکه باکتری های خوب روی دست را از بین ببرد.

استفاده از کجال در چشم ها (سرمه برای چشم)


در کشوری مانند هند این رسم مرسوم بوده که زنان چشم های کودکانشان را سرمه می کشیدند. دلیلش هم این است که بزرگتر ها این کار را به مادر ها توصیه می کنند چون معتقدند که باعث زیبایی چشم ها و بهتر شدن بینایی می شود.

علیرغم اینکه کجال یک لوازم آرایشی محبوب است اما حاوی مقادیر زیادی سرب به همراه سایر مواد معدنی مضر است. استفاده ی طولانی مدت آن باعث آسیب به مغز و مغز استخوان می شود. نه تنها این، بلکه اگر موقع سرمه کشیدن انگشتان کثیف باشند باعث عفونت چشم شوند.

ناخن های شکسته و خراش دار کسی که برای کودکان سرمه می کشد ممکن است به چشم آن ها آسیب برساند. بنابراین بهتر است برای امنیت بیشتر کودکتان از این کار اجتناب کنید.

ناخن را خیلی کوتاه گرفتن


ناخن های در گوشت فرو رفته و خیلی کوتاه یک مشکل شایع در بین کودکان و بزرگسالان است. برخی ها ممکن است این مشکل را از خانواده به ارث ببرند. اگرچه استفاده از روش های نادرست ناخن گرفتن هم می تواند باعث این مشکل شود.

در حقیقت کوتاه کردن ناخن ها تا ته به طور مکرر رایج ترین عامل این نوع ناخن ها است. هنگامی که ناخن ها خیلی کوتاه بشوند، پوست اطراف آن به سمت داخل جمع می شوند و ناخن ها به ظاهر انگار در گوشت فرو رفته اند. بنابراین از کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها جلوگیری کنید. به جای این کار سعی کنید فقط از شر لبه های تیز ناخن کودک خلاص شوید و آن را تمیز کنید.

به عنوان والدین شما همیشه به دنبال بهترین چیز برای کودک خود هستید. با این حال، آگاهی داشتن از این اقدامات مضر باعث می شود که از انجام دادن برخی کار ها جلوگیری کنیم که به کودکمان آسیب نرسد.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها