پدربزرگ و مادر بزرگ ها منبع اصلی حمایت از فرزندان هستند چون آنها پدر و مادرهای جدیدی برای نوه شان هستند. نگرش در مورد مراقبت از کودک در طول زمان تغییر می کند و این نگرش می تواند مناقشه بین والدین در نسل های مختلف ایجاد کند. مهم است که پدربزرگ و مادربزرگ ها در مورد تغییرات نگرش در مورد مراقبت از نوزادان بدانند تا بتوانند به فرزندانشان کمک کنند.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سرسره ، پدربزرگ و مادر بزرگ ها منبع اصلی حمایت از فرزندان هستند چون آنها پدر و مادرهای جدیدی برای نوه شان هستند. نگرش در مورد مراقبت از کودک در طول زمان تغییر می کند و این نگرش می تواند مناقشه بین والدین در نسل های مختلف ایجاد کند. مهم است که پدربزرگ و مادربزرگ ها در مورد تغییرات نگرش در مورد مراقبت از نوزادان بدانند تا بتوانند به فرزندانشان کمک کنند

چیزهایی که پدربزرگ و مادربزرگ باید بدانند به عنوان مثال، نگرشها در مورد تغذیه با شیر مادر به طور چشمگیری تغییر کرده است. در اواسط قرن بیستم اکثر پزشکان تغذیه با شیر مادر را پیشنهاد نمی کردند و اکثر زنان طبقه متوسط تصمیم به شیر دادن نداشتند. در سال های ۱۹۴۰ و ۵۰، شیر دادن ننگ بود.

من در سال ۱۹۴۵ از شیرمادرم تغذیه نکردم، زیرا مادرم به من گفت، “تنها زنان فقیر از شیر مادر استفاده می کنند”، زیرا آنها اطلاعات جدید در این مورد ندارند. پیشنهاد پزشکان این بود که مادران می توانند از شیر خشک استفاده کنند. اما امروزه تغذیه با شیر مادر نشانه ی رابطه عاطفی با مادر و اهمیت آنتی بادی در شیر مادر را نشان می دهد.

زمانی که فرزندانم در سالهای (۱۹۷۸ و ۱۹۸۲) به دنیا آمدند از شیر مادر تغذیه کردند. هنگامی که من یک مادر جوان بودم وظیفه من این بود که حداقل سه ماه شیر مادر به کودکم بدهم. هنگامی که من عفونت سینه گرفتم بعد از شش هفته نتوانستم پسرم را شیر بدهم .من خودم را گناهکار می دانستم و می ترسیدم که از لحاظ احساسی و جسمی آسیب ببیند چون پسرم سه ماه بیشتر نداشت. امروزه متخصصان اطفال تغذیه با شیر مادر را حداقل ۶ ماه توصیه می کنند و مادران را برای ادامه دادن به یک سال تشویق می کنند.

از سال ۱۹۶۹، زمانی که دومین کنفرانس ملی بهداشت، سندرم را علت اصلی مرگ ناگهانی نوزادان تشخیص داد و با انجام تحقیقات نشان دادند که بیشترین مرگ و میر نوزادان در ۱۲ ماهگی است. مراقبت از نوزادان در طول زمان تغییر پیدا کرده است که پدربزرگ و مادر بزرگ ها باید بدانند. پستانک ها در هنگام خواب توصیه می شود به این علت که از سندرم مرگ ناگهانی نوزادان جلوگیری می کند. اما ۳۰ سال پیش متخصصان اطفال به مادران می گفتند که نباید از پستانک ها استفاده کنند به این علت که به دندان ها و فک ها و سقف دهان آسیب می رساند. حالت خوابیدن می تواند یک عامل خطر سندرم برای نوزادان باشد.

دانستنی های برای پدر یزرگ و مادربزرگ ها

والدین باید نوزادان را به پشت خود بگذارند تا به خواب بروند. ما تصور می کردیم که با قرار دادن یک نوزاد روی شکمش، گردن نوزاد تقویت می شود. اما امروزه بر این باورند نه فقط در شب بلکه در روز زمانی که همه مشغول تماشای او هستند به پشت بخوابانید. متخصصان اطفال هشدار می دهند که لباس های گشاد برای نوزادان خوب نیست آنها توصیه می کنند مادران نوزادان را قنداق کنند .

بالش ها یک عامل خطرناک خفگی است در حالی که مادر بزرگ ها از پتو برای پوشاندن نوزاد استفاده می کنند که در سال اول تولد نوزاد می تواند خطرناک باشد. ما پیشنهاد می کنیم یک چیز محکم اطراف تختخواب نوزاد بگذارید که سر نوزادتان را نگه دارد. همانطور که می بینید، نگرش نسبت به مراقبت از نوزادان به طرز چشمگیری تغییر کرده است. مهم این است که پدربزرگ و مادربزرگ ها از تغییرات آگاه باشند، و بدانند آن طور که نوه هایشان در مهد کودک نگهداری می شوند، خطرناک نیست چون مسئولین از همه نگرش ها آگاه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها