عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:در لایحه بودجه سال 1400، فروش منابع نفتی به عنوان اصلی ترین در آمد کشور در نظر گرفته شده که ‌رشد 313 در صدی نسبت به سال 1399 دارد و عملا با وجود تحریم ها تحقق این ارقام قال تحقق نیست.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۶۶
حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد:
طبق لایحه بودجه سال 1400 کل کشور، در سال آینده صادرات روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی پیش‌بینی شده که با احتساب نفت بشکه ای 40 دلار، از این رقم حدود 200 هزار میلیارد تومان عاید کشور می‌شود که این رقم در مقایسه با رقم  پیش بینی شده در بودجه سال 1399 حدود 250 درصد افزاش دارد.
 
وی با بیان اینکه مطابق واقعیت‌های بین‌المللی و تحریم‌های موجود که به کشور تحمیل شده پیش بینی چنین ارقامی نوعی خوش بینی محسوب می شود افزود:این واقعیت وجود دارد که بسیاری از مشتریان نفت ایران در فضای تحریم، تقاضای خود را به سمت دیگر تولیدکنندگان سوق دادند، بنابراین احتمال دستیابی به اهداف پیش بینی شده در بودجه 1400غیر ممکن ،و کسری بودجه قطعی خواهد بود.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از خام فروشی و اتکا به اقتصاد مقاومتی و شفافیت دربودجه بندی گفت: توجه به صنایع پایین ستی و توسعه فرآورده های نفتی با اتکا به توان داخلی با تکیه بر مباحث دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان راهکار بسیار مهمی محسوب می شود.
 
وی در خصوص عدم رای مجلس به کلیات بودجه سال آینده گفت: ما در حال رایزنی در مورد بودجه هستیم اما بنظر می رسد بودجه 1400 یکی از چالشی ترین بودجه های چند سال اخیر باشد که از طرف دولت به مجلس ارائه شده است.
 
به هر حال بودجه امسال در حالی ارائه شده که دولت فعلی تنها 6 ماه با آن سر وکار دارد و نیمه دوم سال این بودجه باید توسط دولت بعدی اجرایی و عملیاتی شود که باید چکش کاری شود.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها