انتظار می‌رفت تا مدل‌های بازار اروپا در کارخانه ساندرلند نیسان مونتاژ شوند اما مشکلات مرتبط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و احتمال برگزیت بدون توافق باعث شد تا این شرکت ژاپنی در تصمیم خود تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۵۰

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، به نوشته Nikkei Asia برگزیت بدون توافق باعث ایجاد تعرفه ۱۰ درصدی در صادرات خودرو از انگلستان خواهد شد درحالی‌که این تعرفه برای محصولات تولید ژاپن ۷.۵ درصد کمتر است و حتی همین رقم نیز قرار است از سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل لغو شده و به صفر برسد.

تولید نیسان آریا برای بازار اروپا و ایالات‌متحده در کارخانه این شرکت در استان توچیگی در شمال توکیو انجام خواهد شد. البته محصولات بازار چین قرار است در همان کشور تولید شوند.

نیسان آریا که مدتی پیش رونمایی شده، کراس اووری الکتریکی با ویژگی‌هایی جذاب است. چهار پیکره‌بندی برای پیشرانه این خودرو در نظر گرفته شده که نخستین آن یک مدل دیفرانسیل عقب با باتری ۶۵ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است. دومین مدل، با همین پیکره‌بندی اما با باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعتی است که برد بیشتری را برایان به ارمغان می‌آورد.

نیسان آریای تمام الکتریکی در ژاپن تولید می شود

دو نسخه چهار چرخ محرکه نیز در دسترس خواهد بود. اولی با باتری ۶۵ کیلووات ساعتی با قدرت موتور ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر و دومی با باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و قدرت ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر.

پیش‌بینی می‌شود نیسان آریا بتواند موفقیت خوبی در بازار به دست آورد مشروط بر اینکه در قیمت‌گذاری در برابر رقبایی چون فولکس ID.4 و تسلا مدل Y دارای مزیت چشمگیری باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها