فناوری های سنتی به کار گرفته شده در تولید واکسن های کرونا در چین، امکان تولید این واکسن ها را در کوتاه مدت فراهم می کند و همین مساله باعث برتری زنجیره تامین واکسن های چینی در برابر واکسن های آمریکایی شده است.
فناوری های سنتی به کار گرفته شده در تولید واکسن های کرونا در چین، امکان تولید این واکسن ها را در کوتاه مدت فراهم می کند و همین مساله باعث برتری زنجیره تامین واکسن های چینی در برابر واکسن های آمریکایی شده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۰۴۳

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از العالم، روزنامه چینی ساوت چاینا روز دوشنبه گزارش کرد: چین این امتیاز را دارد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت، به تولید انبوه واکسن های کووید-۱۹ بپردازد و علت آن نیز فناوری های سنتی به کار گرفته شده در روند تولید واکسن های چینی است؛ این در حالی است که واکسن های کرونای تولیدی سایر کشورها بعد از حل مشکلات موجود در زنجیره تامین تازه به پای واکسن های چین می رسند.

بر اساس این گزارش، همزمان با اینکه واکسن های کرونای بیشتری به خط پایان تصویب قانونی نزدیک می شوند، چالش بعدی، تولید و تحویل سریع صدها میلیون دوز از این واکسن ها است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان می گویند از آنجایی که واکسن های غیرفعال کننده کرونای چین بر اساس فناوری های پایه ریزی شده تولید می شوند، مادامی که تاسیسات تولیدی این واکسن ها برقرار باشد، مواد خام مورد نیاز برای تولید آنها چالشی در مسیر تولید انبوه این واکسن ها ایجاد نمی کند.

برعکس این ماجرا این است که واکسن های «ام آر ان ای» (mRNA) تولیدی شرکت آمریکایی «فایزر» و واکسن «مودرنا» تولیدی توسط شرکت «بیو ان تک» آلمان با محدودیت اولیه در تامین مواد خام روبرو هستند .

این شرکت های آمریکایی و آلمانی تولید کننده واکسن کرونا مجبور شده اند پیش بینی های قبلی تولیدی خود را تغییر دهند و پیش بینی خود از تولیدات واکسن کرونا را از ۱۰۰ میلیون دوز در سال جاری به ۵۰ میلیون دوز برسانند این در حالی است که واکسیناسیون انبوه توسط این واکسن ها در آمریکا و انگلیس آغاز شده است.

یکی از سخنگویان شرکت آمریکایی فایزر، علت کاهش میزان تولیدات واکسن کرونا را مشکلات پیش آمده در زنجیره تامین مواد خام مورد نیاز آن عنوان کرده است مشکلاتی که باعث می شود گسترش ظرفیت تولید این واکسن بیش از حد انتظار طول بکشد.

«جین دونگ یان» متخصص ویروس شناس دانشگاه هنگ کنگ می گوید که چین مدت های طولانی است که در زنجیره تامین واکسن های کرونا، خودکفا و بی نیاز شده است و هیچ مشکلی در این زمینه ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها