سخنگوی شرکت پخش فراورده های نفتی:

سهمیه بنزین دی ماه امشب واریز می‌شود

سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: سهمیه بنزین دی ماه خودروها بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد دوشنبه در کارت‌ های سوخت شارژ می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، فاطمه کاهی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه این ماه نیز مطابق ماه‌های گذشته، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با قیمت ۱۵۰۰ تومان واریز می‌شود، اظهار کرد: سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی نیز مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

به گفته وی منظور از سقف ٩ ماه برای ذخیره کارت های سوخت این است که مالک خودرو می تواند تا سقف ٥٤٠ لیتر در کارت خود ذخیره کند و نباید میزان بنزین موجود در کارت از ٥٤٠ لیتر فراتر رود.

سخنگوی شرکت پخش فراورده های نفتی توضیح داد: به طور مثال اگر در کارت سوخت فرد ٥٢٠ لیتر ذخیره بنزین وجود داشته باشد سهمیه ماه بعد را به طور کامل دریافت نمی کند و تنها ۲۰ لیتر از ٦٠ لیتر به آن شخص اختصاص می یابد.

کاهی با بیان اینکه با اجرای سهمیه بندی در حالی که میانگین مصرف روزانه بنزین در آبان سال گذشته ۹۴ میلیون لیتر در روز بود در آذر همان سال به ۷۶.۵ میلیون لیتر رسید، گفت: روند کاهش مصرف بنزین در ماه های بعدی سال نیز ادامه داشت اما در اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های تردد برای کنترل این بیماری، مصرف بنزین که به دلیل سهمیه بندی به ۶۷ میلیون لیتر در روز رسید.

وی روند کاهشی مصرف بنزین را محدودیت های تردد کرونایی، افزایش سهم سی ان جی و سهمیه بندی بنزین اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها