کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با تاکید بر خرید آجیل و تخمه و تنقلات شب یلدا از مراکز معتبر، از همه افراد خواست این اقلام خوراکی را قبل از مصرف ضدعفونی کنند.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۴۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن خدادادیان با اشاره به خرید تخمه و آجیل و تنقلات در شب یلدا گفت: در شرایط کرونایی باید این اقلام خوراکی حتما قبل از مصرف ضدعفونی شوند و بهترین راه ضدعفونی کردن این خوراکی ها استفاده از حرارت است.
 
وی افزود: برای ضدعفونی کردن آجیل و تخمه باید آنها را به مدت 10 دقیقه در ماکروویو قرار دهیم.
این کارشناس بهداشت محیط تصریح کرد: افرادی که مایکرویو ندارند می توانند تخمه و آجیل را در ماهیتابه ریخته و به مدت 10 تا 20 دقیقه روی شعله ملایم گاز حرارت دهند و به طور مداوم هم بزنند تا نسوزد.
 
وی یادآور شد: اگر آجیل و تخمه از 48 ساعت قبل خریداری شده و در محیط خشک نگه داشته شده باشد جای نگرانی نیست و می توان  آن را مصرف کرد.
 
خدادادیان تصریح کرد: حرارت دادن تخمه و آجیل روی بخاری هم امکانپذیر است، به شرط آنکه حرارت آن طوری باشد که ظرف یا ماهیتابه به خوبی داغ شود و اگر یکی دو ساعت در این حالت بماند این خوراکی ها ضدعفونی می شوند.
 
وی در خصوص خرید آجیل و تخمه شب یلدا هم گفت: توصیه اکید این است که این اقلام خوراکی حتما از مراکز
معتبر تهیه شوند، چرا که دستفروشان ممکن است آجیل کهنه عرضه کنند.
 
خدادادیان با بیان اینکه احتمال کهنگی و وجود کپک در آجیل‌های ارزان قیمت وجود دارد، گفت: از مردم می خواهیم به هیچ عنوان از دستفروشان آجیل و تخمه خریداری نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها