روانچی در نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل:

اینستکس باید کارایی خود را ثابت کند/ ترور شهید فخری‌زاده بدون لکنت زبان محکوم شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم اثبات کارایی اینستکس از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۰۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مجید تخت‌روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و جری ماتجیلا، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ارزیابی ایران را از دهمین گزارش دبیرکل این سازمان درباره قطعنامه ۲۲۳۱ تشریح کرد.
 
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با بیان اینکه واشنگتن ناقض فاحش توافقنامه هسته‌ای است، کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق توسط دیگر طرف‌ها و مطابق با حقوق ایران در برجام دانست.
تخت‌روانچی با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای تضمین تداوم روابط اقتصادی پیش‌بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس، تاکید کرد: این سامانه پس از ۲ سال باید کارایی خود را به اثبات برساند.
 
وی به موضوع ترور شهید محسن فخری‌زاده هم اشاره کرد و گفت: نحوه طرح موضوع در این گزارش به هیچ عنوان کافی نیست. این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند که باید به صورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها