حواادث خراسان رضوی؛ سرقت

ماجرای سرقت‌های «نور» در «تاریکی»!

سارقان مغازه‌های موبایل فروشی در شهرستان بهارستان و باند سرقت از مسافربران درعملیات پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۹۵۷۷۹
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن متهمان با سرقت از مغازه‌های موبایل فروشی باعث ایجاد ناامنی شده بودند. پس از شکایت مالباخته‌ها مأموران، رسیدگی به این پرونده‌ها را در دستور کار قرار دادند تا اینکه موفق شدند دو باند سرقت را شناسایی و دستگیر کنند.سردار «کیوان ظهیری» رئیس پلیس غرب استان تهران صبح دیروز درحاشیه دستگیری این متهمان گفت: با شناسایی مخفیگاه متهمان در عملیات غافلگیرانه ۶ متهم دستگیر شدند و همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۰ دستگاه گوشی موبایل نیز کشف شد.
وی با تأکید براینکه طبق قانون بشدت با مجرمان و قانون گریزان برخورد خواهد شد، گفت: پلیس به هیچ عنوان با برهم زنندگان امنیت مماشات نخواهد داشت وبا این مجرمان تعارف ندارد.
 
انهدام ۵ باند سرقت در شهریار و بهارستان
سارقان مسافر نما
همچنین ۷ متهم که در قالب سه باند از مسافربران در شهریار سرقت می‌کردند نیز دستگیر شده‌اند که تا کنون به ۶۰ سرقت اعتراف کرده‌اند. این سارقان در پوشش مسافر و گاه به همراه یک زن و کودک سوار خودرو‌های مسافرکش شخصی و تاکسی‌ها می‌شدند و پس از کشاندن راننده‌ها به مسیر‌های خلوت با تهدید چاقو و ضرب و شتم، خودرو و اموال آنان از قبیل وجه نقد و گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و متواری می‌شدند.
اعضای این باند پس از گرفتن عابر بانک‌های راننده‌ها و رمز کارت، حساب آنان را خالی و در برخی موارد حتی قطعات خودرو‌های سرقتی را نیز باز کرده و آن‌ها را در مکان‌های خلوت رها می‌کردند.
اعضای این باند در چهار روز گذشته در شهریار مورد شناسایی قرار گرفتند و در عملیاتی ویژه از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران، دستگیر شدند و در بازرسی از محل، یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک استفاده شده در سرقت و سه دستگاه گوشی تلفن همراه و پنج قبضه قمه کشف شد.
سارقان به ۶۰ فقره سرقت خودرو در شهرستان‌های شهریار، بهارستان، ملارد و استان‌های البرز و تهران بزرگ نیز اعتراف کرده‌اند. تاکنون ۲۰ نفر از شاکیان مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباخته‌ها ادامه دارد.
یکی از مالباخته‌ها که راننده تاکسی بود در گفتگو با خبرنگار گفت: در محدوده فردیس کرج دو مسافر را سوار کردم آن‌ها پس از چند دقیقه مرا با تهدید چاقو به محله خلوتی کشاندند و پس از پیاده کردنم گوشی تلفن همراه و مقداری پول را که در جیب وکارتم بود به زور گرفتند و با سرقت خودرویم از محل گریختند. مالباخته دیگری که دانشجوی جوانی بود گفت: صبح زود عازم جلسه امتحان بودم. وقتی سوار خودروی پراید شدم دو فرد دیگر نیز در خودرو بودند که بعد مرا با تهدید چاقو به مکان خلوتی برده و گوشی وکارت عابرم را به سرقت بردند.
همچنین دو پسر جوان که دوست بودند مدعی شدند پس از سوار شدن به خودروی پراید راننده وسرنشین دیگر ما را با تهدید سلاح سرد به بیابان‌های اطراف شهریار کشاندند وگوشی هایمان را سرقت کردند آن‌ها وقتی با مقاومت ما روبه‌رو شدند، با قمه ما را زخمی کردند.
یکی از متهمان این پرونده در گفتگو با خبرنگار گفت: من شغلم بنایی بود. همسر و یک فرزند دارم. اما وقتی به شیشه معتاد شدم برای تأمین هزینه موادم مجبور به سرقت شدم. اما هرچه پول در می‌آوردم خرج مواد می‌شد و فقط سابقه زندان و تحمل حبس و مجازات برایم ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها